خبرگزاری کار ایران

کمیسیون امنیت عراق گزارش داد:

محورهای مذاکره واشنگتن-بغداد در ماه ژوئن بسیار مهم است

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۰۲۳

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت‌و‌گوی استراتژیک بین واشنگتن و بغداد اواسط ماه آینده را مفید و مهم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شفق نیوز، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز -چهارشنبه- گفت‌و‌گوی استراتژیک بین واشنگتن و بغداد اواسط ماه آینده را مفید و مهم توصیف کرد.

«عباس سروط»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: «گفت‌و‌گوی استراتژیک بین واشنگتن و بغداد در اواسط ماه آینده برای عراق مفید و مهم است به ویژه اینکه توافق امنیتی استراتژیک به طور خاص در ارتباط با مسائل نظامی وجود دارد و عراق سلاح­‌هایی چون هواپیما و تانک را به ارزش میلیاردها دلار در چارچوب توافق استراتژیک از آمریکا خریداری کرده است. همچنین عملیات آموزش استفاده از این سلاح‌­ها و حفاظت از آن‌ها نیز وجود دارد.»

سروط توضیح داد: «گفت‌و‌گوی استراتژیک بین واشنگتن و بغداد بسیار مهم است، چرا که عراق به سلاح آمریکا بیش از هر سلاح دیگری تکیه می‌­کند. این سلاح ها کارآمد هستند و نمی‌­توان از آن‌ها بی‌نیاز بود بنا‌بر‌این باید این گفت‌و‌گوها انجام شود.»

قرار است که عراق در ماه ژوئن بر اساس توافق بغداد و واشنگتن مذاکرات امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی با آمریکا انجام دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز