خبرگزاری کار ایران

واکنش ساف به هشدار آمریکا علیه دادگاه لاهه درباره تحقیق در پرونده اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۶۲۱

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین هشدار آمریکا به دادگاه لاهه در مورد تحقیقات درباره جنایت‌های اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین شامگاه گذشته -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در توییتر هشدار آمریکا به دادگاه لاهه در مورد تحقیقات درباره جنایت‌های اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین را محکوم کرد.

عریقات اظهار داشت که موضع آمریکا نشان‌دهنده مداخله آشکار و غیرقابلقبول در کار دادگاه بین‌المللی است.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا پیشتر مدعی شده بود که اسرائیل یکی از طرف‌های توافق رم که به موجب آن دادگاه بین‌المللی تاسیس شد، نبوده و این دادگاه صلاحیت اجرای تحقیق علیه اسرائیل را ندارد و فلسطینی‌ها به عنوان یک کشور برای عضویت کامل در سازمان‌های بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت ندارند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان سال گذشته از اعلامیه دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری مبنی بر پایان مرحله نخست مطالعاتی درباره اوضاع فلسطین و اطمینان‌بخشی از تحقق همه شروط برای آغاز تحقیق استقبال کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز