خبرگزاری کار ایران

شورای عالی لیبی:

کودتای حفتر سرپوشی بر شکست‌­های مکرر اوست

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۸۹۵

شورای عالی لیبی کودتای فرمانده موسوم به نیروهای ارتش ملی این کشور علیه روند دموکراسی را ادامه کودتاهای شکست‌خورده و‌ سرپوش گذاشتن بر شکست‌­های خود توصیف کرد.

به گزارش ایلنل به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای عالی لیبی امروز -‌سه‌شنبه- با انتشار بیانیه‌­ای اعلام کرد که اظهارات اخیر «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی، اقدامی است علیه مسیر دموکراسی. این شورای اعلام کرد که این اقدام‌ها اتفاق جدیدی نیست و ادامه کودتاهای شکست‌خورده و سرپوش گذاشتن بر شکست­‌های خود است.

این بیانیه در واکنش به اقدام حفتر به انتصاب خود به عنوان حاکم لیبی بدون استناد به هیچ نوع مشروعیت مورد قبول نهادهای بین‌المللی یا داخلی منتشر شده است.

شورای عالی لیبی حامیان حفتر را پس از آن‌که ماهیت طرح کودتای وی افشا شده به حمایت از مردم لیبی برای تشکیل دولت مدنی دموکرات فرا خواند.

این شورا همچنین از سازمان ملل و هیئت اعزامی آن در لیبی خواسته به مسئولیت‌­های سیاسی و اخلاقی خود را در قبال مردم عمل کرده و با جنایت‌های حفتر علیه لیبی و اراده مردم این کشور مخالفت کنند.

در این بیانیه با تاکید بر لزوم دفع توطئه کودتای نظامی حفتر علی دولت وفاق و تشکیل دولت از طریق برگزاری انتخابات از پارلمان لیبی خواسته شده که برای از سر گیری عملیات سیاسی تشکیل جلسه دهد.

خلیفه حفتر شامگاه گذشته بدون استناد به هیچ مشروعیت داخلی یا بین‌المللی، خود را به عنوان حاکم لیبی منصوب کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز