خبرگزاری کار ایران

سخنگوی حزب حاکم ترکیه:

ایران و آمریکا به میز مذاکره بازگردند

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۷۹۷

سخنگوی حزب حاکم ترکیه در حاشیه نشست هیأت اجرایی مرکزی، اعلام کرد که ایران و آمریکا باید به میز مذاکره بازگردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم ترکیه در حاشیه نشست هیأت اجرایی مرکزی که به ریاست «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور در مقر حزب عدالت و توسعه در آنکارا در برگزار شد، اعلام کرد که ایران و آمریکا باید به میز مذاکره بازگردند.

وی در این نشست اظهار داشت: «ایران و آمریکا باید به میز مذاکره بازگشته، یک توافق جامع هسته‌ای امضا کنند و مقابل چشمان جامعه بین‌المللی تعهدات به صورت متقابل‌ داده شود».

چلیک در خصوص تنش‌های اخیر ترکیه و یونان گفت: «دولت‌هایی که برای مسابقه مچ‌اندازی با ترکیه در کنار یونان قرار گرفته‌اند، تصور نکنند که اتحادی پایدار دارند. فردا آنها می‌روند باز هم یونان در این منطقه با ترکیه تنها می‌ماند».

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در ادامه از تداوم حمایت از هر شکل میانجی‌گری که به صلح افغانستان و منطقه کمک خواهد کرد، خبر داد.

وی در رابطه با دیدار پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجع تقلید شیعیان در عراق گفت که امیدواریم دیدار دو رهبر دینی و سیاسی نتایج مثبتی برای عراق و منطقه به همراه داشته باشد.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه در پایان تصریح کرد که پیام‌های آیت الله سیستانی برای جلوگیری از ظلم به اقلیت‌ها در عراق و برقراری گفتمان صحیح بین شیعه و سنی را بسیار ارزشمند می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز