خبرگزاری کار ایران

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل:

بازداشت‌های اخیر در عربستان سعودی نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۶۸۵

سازمان دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که بازداشت گروهی ۲۹۸ نفر از کارکنان دولتی در عربستان به اتهام فساد نگران‌کننده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز -سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بازداشت گروهی ۲۹۸ نفر از کارکنان دولتی در عربستان به اتهام فساد نگران‌کننده است.

در این بیانیه آمده است که مقام‌های سعودی باید فورا اتهامات و ادله مرتبط با هر یک از افراد بازداشت‌شده را مشخص و دستیابی آن‌ها به حقوق قانونی خود را تضمین کند.

سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان از تحقیق درباره ۶۷۴ نفر از کارکنان دولت خبر داد و حکم بازداشت ۲۹۸نفر را به اتهام فساد مالی و اداری چون رشوه، اختلاس، اتلاف اموال عمومی و مواردی از این دست صادر کرد.

«مایکل پیچ»، معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: «مبارزه با فساد نباید بهانه‌ای برای نقش آشکار اقدامات قانونی و منع مردم از دفاعیه مناسب باشد.»

وی در ادامه گفت: «مقامات سعودی باید با توجه به سابقه طولانی خود در نقض‌ها اصلاحات اساسی نظام قضایی را برای تضمین عدم اتخاذ اقدامات ظالمانه علیه متهمان اجرا کنند.»

ریاض واکنش فوری به بیانیه سازمان حقوق بشر نشان نداده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز