خبرگزاری کار ایران

کاهش بی‌سابقه سود آرامکو در سال ۲۰۱۹ پیش از شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۸۹

بر اساس نتایج سالانه‌ای که شرکت نفتی آرامکو در وب سایت بازار پول منتشر می‌کند، سود این شرکت در سال گذشته میلادی بیش از ۲۰ درصد سقوط کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، بر اساس نتایج سالانه‌ای که شرکت نفتی آرامکو در وب‌سایت بازار پول منتشر می‌کند، سود این شرکت در سال گذشته میلادی ۲۰ و شش دهم درصد سقوط کرده است. 

در این بیانیه که امروز -یکشنبه- منتشر شد، آمده است: «درآمد خالص شرکت آرامکو در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده که این رقم در بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ بوده است.»

در این بیانیه تاکید شده است که  یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش سود در بزرگ‌ترین شرکت جهان به کاهش قیمت نفت خام باز می‌گردد.

نتایج مالی این ابرشرکت انرژی در سال ۲۰۱۹ متاثر از ویروس کرونا یا اختلاف در اوپک پلاس که باعث کاهش قیمت نفت شد، نبوده زیرا این ویروس در سال جاری شیوع پیدا کرده است.

 آرامکو برای اولین بار در آوریل سال ۲۰۱۹ ، دفاتر حساب خود را برای آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری باز کرد که نشان داد این شرکت سودآورترین شرکت در جهان بوده است.

 «امین الناصر»، رئیس شرکت آرامکو گفت که سال ۲۰۱۹ یک سال استثنایی برای این شرکت بوده است.

وی گفت که آرامکو در سال ۲۰۲۰ تلاش خواهد کرد تا با پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر قیمت نفت سازگار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز