خبرگزاری کار ایران

واکنش فرماندهان حشدالشعبی به تحولات امنیتی اخیر در پایگاه «التاجی»

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۰۵۲

فرماندهان حشدالشعبی به تحولات امنیتی اخیر در پایگاه التاجی و بمباران مقرهای گروه‌های عراقی و سوری واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «عادل الکرعاوی»، یکی از فرماندهان حشدالشعبی گفت: «اتهام دولت آمریکا علیه حشد الشعبی و حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق نادرست است، این اتهامات عملیاتی تحریک آمیز است». 

وی در ادامه افزود: «بمباران آمریکا به مقرهای سوریه برای اولین‌بار نیست که صورت گرفته و یگان‌های حشدالشعبی از زمان مبارزه علیه گروه تروریستی داعش مورد هدف بوده‌اند.»

وی تاکید کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا می‌داند حشدالشعبی یک نهاد رسمی و ملی است اما باز هم به دنبال ترور فرماندهان این سازمان است.

کرعاوی توضیح داد: «نیروهای آمریکایی همه قوانین عراق و قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند و دولت آمریکا به دنبال ابقای نیروهای خود در کشور است.»

وی تهدید کرد: «ادامه استکبار آمریکا به زیان ترامپ و نیروهای آمریکا تمام خواهد شد و حشدالشعبی به حملات آمریکا پاسخ خواهد داد چنانچه در گذشته نیز چنین کرده است».

«محمد البصری» دیگر فرمانده الحشد الشعبی نیز گفت که الحشد یک نیروی رسمی عراق است و هیچ دستی در حمله به نیروهای آمریکایی ندارد.

او تأکید کرد که گروه‌های الحشد الشعبی اگر به پایگاههای آمریکایی حمله کرده باشند، هیچ ترسی از اعلام آن ندارند اما الحشد الشعبی یک نیروی رسمی زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح است و متهم کردن الحشد تلاش برای «فتنه انگیزی» و «تفرقه» میان مردم عراق صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز