خبرگزاری کار ایران

پس از ۵ سال خسارت صورت گرفت؛

خروج نیروهای امارات از یمن

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۹۴

امارات خروج نیروهای شرکت‌کننده در جنگ یمن را به عنوان بخشی از استراتژی «غیرمستقیم» رسما اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری رای الیوم، امارات روز گذشته -یکشنبه- رسما اعلام کرد که نیروهای این کشور در چارچوب استراتژی «غیر مستقیم» از جنگ یمن عقب‌نشینی خواهند کرد. 

یک مقام نظامی امارات که فرمانده نیروهای این کشور در جنگ یمن بوده اعلام کرد که استراتژی جدید مبتنی بر فعالیت مستقیم ارتش آموزش‌دیده یمن بدون تکیه به نیروهای اماراتی است که بر اساس استراتژی غیرمستقیم عمل می‌کنند. 

«عیسی المزروعی»، فرمانده عملیات مشترک در یمن گفت: «پس از گذشت پنج سال از آغاز عملیات طوفان اراده، استراتژی حضور مستقیم با رویکرد حرفه‌ای به استراتژی حضور غیر مستقیم تبدیل می‌شود». 

وی گفت: «نیروهای مسلح زمینی، گارد ریاست‌جمهوری و عملیات ویژه با بیش از ۱۵ هزار سرباز در ۱۵ یگان در شهرها و استان‌های مختلف یمن مشارکت کرده‌اند.»

مزروعی گفت: «تعداد عملیات هوایی نیروهای مسلح به بیش از ۱۳۰ هزار عملیات و بیش از نیم میلیون ساعت پرواز در میدان عملیات رسیده است اما نیروهای دریایی تنها با سه یگان در بیش از ۵۰ منطقه مختلف دریایی شرکت کرده‌اند.»

وی تلاش اصلی برای آزادسازی ۸۵ درصد اراضی آزادهشده یمن را به نیروهای مسلح خود نسبت داد. 

مزروعی گفت که تعداد کشته‌های این نیروها در یمن به ۱۰۸ نظامی رسیده است. 

ائتلاف متجاوز عربی از ماه مارس ۲۰۱۵ به سرکردگی عربستان سعودی و مشارکت امارات در جنگ یمن دخالت می‌کند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز