خبرگزاری کار ایران

نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی در امان با محوریت معامله قرن

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۶۲۵

رئیس اتحادیه پارلمان های عربی خواستار وحدت مردم فلسطین و پایان دادن به تجزیه و اتحاد تلاش های عربی برای اتخاذ موضع مشترک علیه معامله قرن شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا لیوم، «عاطف الطراونه» رئیس اتحادیه پارلمان‌های عربی در نشست این اتحادیه در امان به منظور بررسی ابعاد معامله قرن گفت: «هیچ راهکاری بدون تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس دوام نخواهد داشت، موضع اردن در دفاع از مسأله فلسطین و قدس ثابت است».

طراونه در ادامه افزود: «نشست ما گامی در راستای تکامل تلاش‌های عربی برای اتخاذ موضع مشترک است... از فلسطینی‌ها می‌خواهم که متحد شوند و به تقسیم و تجزیه پایان دهند... ما به عنوانی برای متحد کردن صفوف نیاز فوری داریم و برای فلسطین هیچ چیز بهتر از وحدت نیست».

وی درباره معامله قرن گفت: «معامله قرن ارکان قطعنامه‌های بین المللی را در هم شکسته و حقوق مردم فلسطین را مصادره کرده است، پایتختی در قدس وجود ندارد و آوارگان حق بازگشت ندارند، این معامله برای کسانی که آن را نوشتند و به تصویب رساندند یا در آن اندک حق و کرامتی یافتند، زیانبار است».

طراونه تأکید کرد : «هیچ فرصتی برای هر راهکاری که فلسطینی‌ها آن را نپذیرند، وجود ندارد،‌ هیچ راهکاری بدون تشکیل دولت فلسطین در خاک ملی خود بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ و پایتختی قدس و تمسک به تصمیمات و قطعنامه‌های سازمان ملل درباره حق بازگشت آوارگان و مسدود شدن شهرک‌سازی‌های صهیونیستی و پایبندی به مقدسات اسلامی و مسیحی وجود ندارد». 

«سلیم الزغنون» رئیس شورای ملی فلسطین نیز تأکید کرد که معامله قرن حق بازگشت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی را لغو کرده است.. طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فقط ۱۱ درصد مساحت تاریخی فلسطین را برای ما باقی نگه داشته است... ما هرگز مفاد معامله قرن را نخواهیم پذیرفت و پایتختی غیر از قدس برای فلسطین نخواهیم شناخت».

وی از نقش رهبری اردن در مسأله فلسطین قدردانی و تأکید کرد که پادشاهی اردن حافظ مقدسات در قدس و حامی مقاومت است.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز