خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع روسیه گزارش داد:

تحرکات کلاه سفیدها برای انجام عملیات تحریک‌‌آمیز با استفاده از مواد سمی در ادلب

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۸۳۳

مرکز صلح روسیه در سوریه از دریافت اطلاعاتی مبنی بر تحرکات کلاه سفیدها و گروه تروریستی «هیأت تحریر الشام» برای انجام اقدام‌های تحریک آمیز در ادلب با استفاده از مواد سمی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، مرکز صلح روسیه در سوریه اعلام کرد که اطلاعاتی دریافت کرده است که کلاه‌سفیدها و گروه تروریستی «هیأت تحریر الشام» برای انجام عملیات تحریک‌آمیز در ادلب با استفاده از مواد سمی آماده می‌شوند. 

این مرکز اعلام کرد که روز گذشته -دوشبه- از اهالی ادلب دو گزارش دریافت کرده است مبنی بر اینکه عناصر کلاه سفید با حمایت تروریست‌های تحریرالشام آماده انجام عملیات جدید با استفاده از مواد سمی این بار در روستای «معره الارتیق» در استان حلب می‌شوند که مشمول منطقه کاهش تنش ادلب می‌شود.

مرکز صلح روسیه در سوریه با افشای جزئیات عملیات احتمالی اعلام کرد که گروهی متشکل از ۱۵ عنصر کلاه سفید در تاریخ اول ماه فوریه برای آماده کردن مقدمات این عملیات تحریک‌آمیز به فرماندهی یکی از عناصر مسلح تحریرالشام که در ماجرای ساختگی حمله شیمیائی خان شیخون حضور داشته به منطقه ادلب رسیده‌اند. 

این مرکز در ادامه افزود که سازمان کلاه سفیدها و گروه تروریستی تحریر الشام حدود ۲۰۰ نفر از خانواده‌های عناصر مسلح را که پیشتر از مناطق جنوب سوریه به ادلب آمده‌اند، برای مشارکت در فیلمبرداری این عملیات تحریک‌آمیز و نمایش ساختگی جذب کرده‌اند. 

همچنین حدود ۴۰۰ لیتر مواد شیمیایی روز گذشته به مکان تصویربرداری برای نمایش حمله ساختگی منتقل شده است.

مرکز مذکور از ترکیه خواسته است تا عناصر مسلح فعال در مناطق تحت سیطره خود در ادلب را برای جلوگیری از اجرای این طرح جنایتکارانه تحت فشار قرار دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز