خبرگزاری کار ایران

شروط جانسون برای مذاکره با اتحادیه اروپا امروز اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۴۰۷

چنانچه اتحادیه اروپا به بریتانیا برای پیروی از قوانین بروکسل پس از پایان دوره گذار فشار بیاورد، نخست‌وزیر بریتانیا بناست این بلوک را تهدید به پایان مذاکرات کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس امروز -دوشنبه- شروط خود برای مذاکره با اتحادیه اروپا را اعلام خواهد کرد.

جانسون تاکید خواهد کرد که حتی اگر نتواند به توافق تجاری دلخواهش دست یابد، بریتانیا باز هم شاهد پیشرفت خواهد بود.

بر اساس این گزارش، چنانچه اتحادیه اروپا به بریتانیا برای پیروی از قوانین بروکسل پس از پایان دوره گذار فشار بیاورد،  نخست‌وزیر بریتانیا، بناست این بلوک را تهدید به پایان مذاکرات کند. 

جانسون در پی آن است که به توافقی مشابه معاهده کانادا و اتحادیه اروپا دست یابد، هرچند که مقام‌های وزارت خزانه‌داری هشدار داده‌اند که این امر سبب خواهد شد اقتصاد این کشور تا سال ۲۰۳۵ حدود چهار و ۹ دهم درصد سقوط کند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که جانسون بناست در مذاکرات تجاری که از ماه مارس آغاز می‌شود، عنوان کند: «ما به دنبال توافق تجاری آزاد هستیم،‌ مانند کانادا و چنانچه بر فرض محال موفق نشویم، تجارت‌مان براساس توافق خروج فعلی از اتحادیه اروپا پیش خواهد رفت. انتخاب بر سر توافق یا عدم توافق نیست. پرسش این است که آیا می‌خواهیم به توافقی براساس مدل کانادا با اروپا برسیم یا براساس مدل استرالیا. در هر حالت مطمئن هستیم که بریتانیا سربلند بیرون خواهد آمد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز