خبرگزاری کار ایران

دیدار عبدالله و خلیل‌زاد در کابل

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۲۱۲

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در کابل، صلح را از نیاز‌های اصلی مردم افغانستان دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا برای صلح افغانستان در کاخ سپیدار کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی افغانستان٬ عبدالله در این دیدار تاکید کرد که صلح خواست‌ و از نیازهای اصلی دولت و مردم افغانستان است. امیدوارم طالبان با درک واقعیت‌های جامعه و با استفاده از فرصت به دست آمده به صلح تن دهد و قتل و کشتار در کشور پایان یابد.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان تصریح کرد که تمام جریان‌های سیاسی، شخصیت‌های ملی، زنان و نهادهای مدنی افغانستان باید در مذاکرات صلح حضور داشته باشند.

خلیل‌زاد نیز عبدالله را در جریان سفرهای اخیر خود به بروکسل و اسلام آباد قرار داد و گفت: «ایالات متحده آمریکا بر کاهش خشونت که پیش‌شرط امضای توافق‌نامه‌ صلح با طالبان است، پابند بوده و در این راستا منتظر پاسخ گروه طالبان است».

«راس ویلسون» سرپرست سفارت ایالات متحده‌ آمریکا در کابل و ژانرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای حمایت قاطع ناتو در این دیدار حضور یافتند.

نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان روز گذشته نیز با «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان در کابل در باره صلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهوری افغانستان ماه دسامبر سال گذشته اعلام کرد که برای تحقق صلح باید ابتدا آتش‌بس در این کشور برقرار شود

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مذاکرات صلح با طالبان را پس از حمله این گروه به نظامیان آمریکا در پنجم سپتامبر سال گذشته میلادی در کابل متوقف کرد. در دسامبر سال گذشته مذاکرات طرفین پس از توقف سه ماهه مجددا در دوحه پایتخت قطر از سر گرفته شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز