خبرگزاری کار ایران

امانوئل ماکرون:

برگزیت مانع جدایی فرانسه و بریتانیا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۱۱۱

رئیس‌جمهوری فرانسه طی پیام‌هایی به مردم بریتانیا گفت که برگزیت مانع جدایی میان دو ملت نمی‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه کانکسیون، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، طی پیام‌هایی به مردم بریتانیا پس از اجرایی شدن برگزیت گفت که «امروز و فردا در خانه‌تان در فرانسه خواهید بود».

وی روز جمعه، پیش از آن‌که بریتانیا رسما از اتحادیه اروپا خارج شود، گفت: «به مردم بریتانیا که سال‌هاست در فرانسه زندگی می‌کنند می‌گویم که شما امروز و فردا در خانه‌تان در فرانسه هستید.»

ماکرون روز گذشته -شنبه- نیز خطاب به «دوستان عزیز بریتانیایی» نوشت که گرچه «این تصمیمی دموکراتیک بوده که فرانسه به آن احترام می‌گذارد، بسیار از این رویداد ناراحت است».

وی گفت: «به صدها هزار شهروند فرانسوی در بریتانیا و شهروندان بریتانیایی در فرانسه فکر می‌کنم که به حقوق و آینده‌شان فکر می‌کنند. به آن‌ها اطمینان می‌دهم که از آنها حمایت می‌کنیم».

ماکرون گفت: «دوستان بریتانیایی عزیز، شما اتحادیه اروپا را ترک می‌کنید، نه اروپا را. نه از فرانسه جدا شده‌اید و نه از دوستی مردمانش. تونل مارش هیچ‌گاه نتوانست باعث این مساله شود و برگزیت نخواهد توانست چنین کند».

وی در پایان گفت: «در ساعت ۱۱ شامگاه گذشته، ما خداحافظی نکردیم، بلکه صبح به خیری زودهنگام گفتیم».

ماکرون ادامه داد که این اقدام بریتانیا «شوکی برای اروپایی‌ها» بود،‌ چراکه بریتانیا بازیگری مهم در «پروژه اروپا» به حساب می‌آمد. 

وی افزود که این اقدام شوکی ضروری بود تا اتحادیه اروپا «دلایل آن را درک کند و از آن درس بگیرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز