خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب‌الله لبنان:

با ورود حاج قاسم به سپاه قدس، پیروزی‌های مهمی برای مقاومت رقم خورد/ آمریکا اولین تهدید امنیت ملی برای کل منطقه و اسرائیل ابزار آن است/ نباید در تشخیص جلادها اشتباه کرد

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۹۲۳

دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز –یکشنبه- در تجلیل از فرمانده شهید سپاه قدس ایران و همرزمانش سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، «سید حسن نصر الله» دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز –یکشنبه- در تجلیل از فرمانده شهید سپاه قدس ایران و همرزمانش سخنرانی کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهدای حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد گفت:  در ابتدا سالروز شهادت حضرت فاطمه را به همه مسلمانان تسلیت می‌گویم و همچنین به همه مردم شهادت ناجوانمردانه مخصوصا خانواده شیهد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین رئیس حشدالشعبی عراق را تسلیت و تبریک می‌گویم. امروز در چند موضوع صحبت خواهم کرد: نخست درباره دو  شهید مخصوصا حاج قاسم و ارتباط او با مقاومت و لبنان صحبت خواهم کرد. برای اینکه مردم این دو بزرگوار را بشناسند و برخی ویژگی‌ها و عظمت دو فرمانده بزرگ و دستاوردهای آنها را بشناسیم و از آنها تشکر کنیم. درک کنیم که این بزرگواران در سوریه و لبنان و افغانستان و یمن به ما چه تقدیم کردند.

وی ادامه داد: ما از چند کشور شنیدیم که مراسم‌هایی را برای شهدای مقاومت برگزار کردند. در بحرین، پاکستان، آفریقا، هندوستان و بسیاری از کشورهای جهان چنین مراسمی برگزار شد. آن‌ها می‌دانند که سردار سلیمانی چه خدماتی را انجام داده است. الان وقت آن است که دنیا دریابد که قاسم سلیمانی که بود. باید از این طریق او و فضل جمهوری اسلامی ایران و رهبری این کشور را بشناسیم. قاسم سلیمانی تنها نماینده خود نبود، بلکه نماینده و بهترین پرچم‌دار انقلاب اسلامی برای تمامی ملت‌های آزاده است.

سید حسن نصرالله درباره آشنایی سردار شهید قاسم سلیمانی با حزب‌الله لبنان گفت: اولین شناخت من به سال ۱۹۹۲ میلادی و وقتی که حاج قاسم فرمانده سپاه قدس پاسداران شد باز می‌گرد، ایشان  آمد لبنان، از ابتدا هم معلوم بود چه خیرهایی به نفع ما خواهد بود.

وی ادامه داد: حاج قاسم صبر نکرد که ما به دیدار ایشان برویم. بسیار سریع خودش را به ما رساند. او  پایه‌گذار بسیاری از اتفاقات بود، با رهبران جهادی در سطوح مختلف ارتباط داشت و در سطوح جهادی اتفاقی را بنا نهاد که تا آخرین روز حیاتش وجود داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما حاج قاسم را از خودمان فرض کردیم. او بسیار سریع عربی یاد گرفت با این که فرمانده بزرگ بو اما هیچ گاه درجه‌هایش را به رخ ما نکشید.

وی تاکید کرد:‌ حاج قاسم سلیمانی از برادران ما بود. حضور ایشان همیشه بین ما زیاد بود حتی در خط مقدم و خاک‌ریزها و در عراق بسیار بیشتر بود. روابطش با حزب‌الله لبنان به جایی رسید که عاشق یکدیگر شدیم، دلتنگ هم می‌شدیم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: حاج قاسم روابطش با حزب الله این گونه بود که بدون این که ما دستی برای یاری دراز کنیم، او خودش ما را یاری می کرد. همیشه خودش می آمد و نزدیک اوضاع می‌شد و همیشه همدرد ما بود و نیازهای ما را بر طرف می‌کرد؛ حتی بیشتر از آن چیزی که می‌خواستیم، کمک فکری و حضوری می‌کرد.

نصرالله افزود: سال ۹۸، ۹۹ و ۲۰۰۰ میلادی اوج کار مقاومت در لبنان بود. با آمدن حاج قاسم به نیروهای قدس، توانستیم به پیروزی‌های بسیاری در جبهه مقاومت دست یابیم. پیگیری‌های حاج قاسم بود که شریک این پیروزی‌ها بود. ایشان نمی‌خواست کسی چیزی در این‌باره بداند. بعد از سال ۲۰۰۰، اسرائیلی‌ها از لبنان رفتند و تنها نیروهای اندکی در برخی مناطق باقی ماندند. حاج قاسم معتقد بود که خطر صهیونیست‌ها همچنان وجود داشت. بسیاری از کارشناسان گفته بودند که گرچه سال ۲۰۰۰ پیروزی‌هایی به دست آمد، اما اسرائیل در پی انتقام بود. لذا ما باید نیروهای خود را قدرتمند می‌کردیم تا صهیونیست‌ها را دچار فرسایش کنیم تا تجاوز به لبنان تکرار نشود. در اینجا بود که وارد فاز جدیدی از روابط شدیم. پیشرفت‌های ویژه‌ای حاصل شد، از جمله قدرت موشکی، موشک‌های زمین به زمین و زمین به هوا. ‎

نصرالله افزود: من اعتراف می‌کنم که حتی وقتی ما در جنگ سست و ضعیف می‌شدیم، حاج قاسم می‌گفت ما الان فرصت سستی نداریم. سال ۲۰۰۶ وقتی به لبنان تجاوز شد، حاج قاسم در تهران بود اما گفت به بیروت می‌آیم ما گفتیم که خطرناک است اما او تمام رزوهای جنگ ۲۰۰۶  با ما بود. آیا کسی تا حالا این را مگر به صورت اشاره‌وار گفته بود؟ او  زیر موشک‌باران می‌توانست به مکان امن در تهران برود اما به بیروت و زیر بمباران آمد در اتاق عملیات ما بود به من می‌گفت سید جان یا با شما زنده می‌مانم یا با شما شهید می‌شوم . پایان ۳۳ روز جنگ به تهران برگشت و به ما گفت اگر کمک می‌خواهید بگوئید و ما بحث بازسازی خانه‌های مردم را مطرح کردیم تا مردم آواره نباشند و حاج قاسم به محض اینکه به تهران رسید، کمک‌های مادی را می‌فرستاد، او آبروی ما را خرید، کمک بزرگ ایران در بازسازی لبنان از هر طریق بسیار پر نور بود. حاج قاسم پس از ۲۰۰۶ هم حضور  امیدوار کننده داشت. افرادی که از ما به دلیل ارتباطمان و تشکرمان انتقاد می‌کردند. ما گفتیم مانند برخی عرب‌ها نمک‌نشناس نیستیم. وقتی جنگ سوریه شروع شد، ‌چه کسی داعش را بیرون کرد. افراد سخیفی می‌گویند هیچ خبری نبوده است.‎

وی ادامه داد: حاج قاسم از ما خواست که فرماندهان مقاومت بروند و به مردم عراق برای بیرون کردن داعش کمک کنند. نه اینکه کمکی را برای خودش بخواهد.  از دیدگاه برخی دولت‌­ها و احزاب و سرویس‌های جاسوسی که منافعشان بر اساس منافع متقابل است، اخلاق حاج قاسم آسمانی است. او این گونه به مظلومان جهان نگاه می‌کند. ما به عنوان نظامی اسلامی در برابر ملت‌ها وظیفه کمک کردن داریم و توقع حتی تشکر نداریم. این اندیشه‌­ها را خیلی افراد نمی‌­فهمند. می­‌گویند اینها متحد ایران هستند خیر ایران خودش بازو زیاد داشته و به ما نیاز ندارند. ایران در این همه سال هیچ انتظاری از مقاومت فلسطین نداشته مگر اینکه مقاومت کنند نه اینکه به خاطر ایران بجنگیم و یا از آنها تشکر کنیم آری این است ادبیات انقلاب اسلامی ایران که می‌خواهند چهره­‌اش را مخدوش کنند.‎

وی افزود: اگر شکست به داعش وارد نمی‌شد، در پالمیرا و بادیه،‌ آیا می‌شد آن‌ها را از لبنان بیرون کرد؟ برخی در لبنان تلاش می‌کردند افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند، اما جنگ با داعش مرز نمی‌شناخت و کل منطقه و ادیان را تهدید می‌کرد. مبارزه با داعش، یک جنگ بود و تا آن سوی مرزها ادامه داشت و حاج قاسم شخصا در آنجا حضور داشت.

بعد از پایان جنگ با داعش،‌ هرچه مقاومت دارد، از تجربه و آموزش و پیشرفت، وامدار حاج قاسم است. این را حتی مقام‌های اطلاعاتی صهیونیست هم گفته‌اند. آن‌هایی که مقاومت لبنان را به چشم تحقیر نگاه می‌کردند، اما بعد از ۲۰۰۶ بدل به تهدید راهبری این رژیم شدیم. امروز مقاومت نه‌تنها خاری در چشم دشمن، بلکه تهدیدی برای وجود اسرائیل تلقی می‌شود. ما فکرش را نمی‌کردیم که دشمن روزی چنین به ما نگاه کند. آن هم با این قدرت‌ها و امکانات کوچکی که ما داریم. این‌ها همه به برکت جمهوری اسلامی و رهبر این کشور است که پیامبر راستینش حاج قاسم سلیمانی بود. با همه این چیزهایی که حاج قاسم با محبت و برادری و تواضع و عشق به ما داد، هیچ‌گاه منتی بر سر ما نگذاشت. او هیچ‌گاه نگفت که من برای شما کاری کرده‌ام و سرکوفتی به ما نزد. ابدا چنین نبود و هیچ‌گاه چنین چیزی نگفت، چه در جلسات سری و عمومی. همیشه می‌گفت که این وظیفه و تکلیف اوست و این را برای رضایت خدا انجام می‌داد. او خود را خادم ما می‌دانست. این حرف در فلسطین و یمن و عراق و لبنان معروف بود. در این ۲۰ سال او هیچ چیزی از ما نخواست و دستوری هم به ما نمی‌داد. جمهوری اسلامی نیز چیزی از ما نخواست. ‎

نصرالله همچنین گفت: اسلام واقعی و ناب که حضرت محمد آورده است این بوده که یک نظام و دولت در کنار دیگر مظلومان و مستضعفان، در حد توانش، بایستد. این کاری است که جمهوری اسلامی و حاج قاسم برای ما کرد. این ژنرال بزرگ با تواضع و عشق و اخوت و حضور، آماده برای شهادت، بود. ببینید در روزهای آینده چه چیزهایی درباره این‌ها منتشر خواهد شد. خواهید دید در روزهای آینده نمونه‌های رشادت‌های ایشان را. آنچه امروز از طریق حاج قاسم و ابومهدی شاهد آنیم، این است که اینان در سخت‌ترین شرایط در کنار ما بودند. درباره ابومهدی نیز همین‌گونه است. ویژگی‌های آنان مشابه یکدیگر است. حاج قاسم در زمان خطر تاکید کرد که من به فرودگاه بغداد می‌روم. به نظرم من خداوند برای دو فرمانده بزرگ این را مقدر کرده بود که با هم شهید شوند و موجی در ایران و عراق راه بیفتد و مردم عراق فهمیدند که وقتی بزرگ‌ترین فرماندهان آنها به خاک و خون افتادند، برخی از آنها فرماندهان بلندپایه‌ای بودند که شاید برخی از آنها به خاطر مسائل امنیتی چندان شناخته‌شده نباشند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: داعش خیلی از استان‌های عراق را اشغال کرده بود و نزدیک کربلا رسیده بودند و مرجعیت نجف آن فتوای تاریخی را صادر کرد و به مردانی نیاز داشت که آن را در اوضاع جنگ عملی کنند. حاج قاسم می‌توانست در تهران بماند ولی به میدان آمد. به همه یادآوری می‌کنم که در آن روزها داعش، ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها بود و مورد حمایت بسیاری از کشورهای منطقه بود و در هفته‌های اول بسیاری از کشورهای منطقه می‌گفتند که انقلاب مبارک در حال انجام است و پوشش‌های رسانه‌های و منابع مالی آنها روی این مسیر متمرکز بود.

وی افزود: ابومهدی المهندس فردی بود که ارتباطاتی با هسته‌های مقاومت داشت. او تا آخرین لحظه شهادت، در حال نبرد با داعش بود. داعش از تظاهرات عراق سوء استفاده کرد و دوباره برای کشتار خود را بازسازی کرد. اگر پیروز می‌شدند؛ تمام کشورهای منطقه به چالش کشیده می‌شدند و شکست داعش در عراق به شکست آن در سوریه کمک زیادی کرد. اگر این اتفاق نمی‌افتاد، اردن و کویت و بسیاری از کشوها که پول دادند هم به خطر می‌افتادند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: قاسم سلیمانی و المهندس و خیلی از مردان ایرانی و عراقی بزرگ و لبنانی و خیلی از رزمندگان منطقه کمک کردند اما در درجه اول عراقی‌ها این شکست را به داعش تحمیل کردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: همه ملت عراق باید از حشد الشعبی تشکر کنند و همه کشورهای منطقه باید از حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تشکر کنند.

وی افزود: ببینید جامانده‌های داعش هنوز در افغانستان و نیجریه و شمال آفریقا هستند و غیر از کشتار و جنایت و عملیات انتحاری چه می‌بینید؟ چه کسی با این‌ها جنگید؟

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: دروغ‌های ترامپ را گوش ندهید ما در برابر حاج قاسم و ابومهدی فرماندهان دوست داشتنی و خستگی ناپذیر مسئولیم.  همه آنها در راه رضای خدا کار می‌کردند خدا را شکر در ایران و عراق فرماندهان بزرگی هستند. امیدوارم با کمک هم بتوانند جای خالی آنها را پر کنند البته هر گلی بوی خود را دارد.

نصرالله ادامه داد: موضوع دوم بازتاب این شهادت است. صحنه‌های تشییع پیکر شهدا تاثیر بسیاری گذاشت و میان ایران و عراق وحدت ایجاد کرد. تصاویر تشییع پیکر حاج قاسم و تظاهرات و حضور مردم در بزرگداشت آنان تاثیر بسزایی داشت. ما هواره می‌گفتیم که مراسم تشییع بنیان‌گذار کبیر انقلاب بسیار تاریخی بود، هرچند که در طول تاریخ افراد بسیار بزرگی داشتیم. اما کسی در تاریخ بشر تشییعی با چنین عظمت در ۳۰ سال پیش ندیده بود. در بعد روحی و عاظفی و همچنین ابعاد حضور مردم نیز همین‌طور بود. مردم ایران عشق بسیاری به بنیانگذار انقلاب داشتند. تشییع پیکر حاج قاسم را نیز در نظر بگیرید. دنیا چه دید؟ موج عظیم جمعیت. باید دقت کرد که آیا نمونه‌ای بعد از تشییع حضرت امام در این زمینه داشته‌ایم یا نه؟ قبل از طلوع آفتاب خیابان‌ها پر بود از حضور مردم و ماندند تا بعد از غروب آفتاب. تا زمانی که پیکرهای مطهر به میدان آزادی رسید و به سمت استان قم رفت و ساعت‌ها در آن سرما ماندند. خانواده‌های گریه می‌کردند و خشم داشتند و متاثر بودند تا آن‌که این پیکر مطهر از تهران رفت. می‌خواهم به شما بگویم که همین تشییع پیکرها نشان می‌دهد که ملت ایران نمونه‌ای بی‌نظیر است. کشوری را مثال بزنید که مانند مردم ایران این‌گونه ساعت‌ها در تشییع پیکر فرانده‌اش حضور داشته باشد، آن هم در ترافیک و با زحمت‌های زیاد. این صحنه‌ها در کرمان، اهواز و قم نیز تکرار شد. این مراسم بی‌بدیل بود، ملت ایران هم بی‌نظیر بود، مردم خشمگین بودند و همه خیابان­‌ها را خودشان پر کرده بودند بدون اینکه دولت از آنها خواسته باشد. این حضور یک پیام داشت. حتی برخی کارشناسان آمریکایی گفته بودند که این مراسم  کاخ سفید را لرزاند و آمریکا را ترساند. در اهواز نیز این گونه مراسم را تاریخ خوزستان به خود هرگز ندیده بود، دلیل آن چیست؟ پیام آن چیست؟، پیام آن به برخی کشورهای خلیج فارس که همیشه علیه ایران توطئه می­‌کنند و همیشه از اهواز شروع می­کنند حتی از موضوعات مذهبی و طایفه‌­ای و نژادی سوء استفاده می‌کنند. امیدهایی که اعراب خائن و سرسپردگان آمریکا بسته بودند با این مراسم اهواز از بین رفت. من به عربستان گفتم امروز با مراسم اهواز همه کافران از شما و دین شما و هر توطئه­ای در آینده ناامید شدند. این پیام مراسم اهواز بود.

وی ادامه داد: در برابر این چشم‌اندازی که در ایران شاهدش بودیم، در برابر یک تولد جدید انقلاب اسلامی قرار داریم و آرمان‌ها و آرزوهایش و امیدهایش به برکت خون‌های ریخته‌شده بار دیگر جان گرفت. این چشم‌انداز در تمامی ایران باعث شد که آمریکا دچار ترسی کشنده قرار گیرد و ناامید شود. ترامپ امیدوار به تنش در ایران بود. بله چند صد نفر در ایران برای سقوط هواپیمای اوکراینی دست به تظاهرات زدند. اشتباهاتی هم پیش آمده است، اما این شفافیتی را که ایران نشان داد را هیچ کسی ندارد. برخی خواستند از این موضوع بهره‌برداری کند. ترامپ حتما این چند صد نفر را دیده و درباره‌شان پیامی توئیتری منتشر کرد. او دیده که میلیون‌ها نفر مرگ بر آمریکا و مرگ بر ترامپ گفتند. اما درباره آن‌ها چیزی نگفت. خون این شهیدان ایران را بیمه و قوی‌تر کرد و به وحدتش افزود و بازدارندگی بزرگی در برابر دشمنان به این کشور اعطا کرد. در سال‌های اخیر از سوی آمریکا و متحدانش تهدیدهایی علیه ایران مطرح شده بود. بازتاب‌های این شهادت بزرگ توانست که به روحیه جهاد ایران، پایداری و شهادت و جاننفشانی و اخلاق جان تازه‌ای بدهد و به مستضعفان سراسر جهان کمک کند.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: ای برادران و خواهران شما خوب می‌دانید این شبیخون فرهنگی است که بیایند واژه شهادت و شهید را از بین ببرند، بسیاری از افراد ابله در لبنان شهادت را مسخره می‌کنند باید به آن ها گفت شما به فکر خودت باش در جهان انقلاب اسلامی و مکتب روح‌الله حاج قاسم نشان داده می‌شود.

وی ادامه :حاج قاسم بسیار خانواده‌اش را دوست داشت اما اکثر عمرش را در جبهه‌ها گذاشت. او می‌توانست در کنار خانواده‌اش باشد اما جهاد را پذیرفت و برای ملت‌های مظلوم تلاش کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: امروز گفته می‌شود عراق به ایران چه ربطی دارد؟ سوریه چه ارتباطی به عراق دارد؟ ایران چرا در سوریه دخالت می‌کند؟ این حرف‌ها را چرا می‌زنید؟ این ها می‌خواستند فرهنگ شهادت و جهاد را از بین ببرند اما شهادت این دو عزیز دوباره فرهنگ شهادت را راه انداخت.

وی تاکید کرد: بسیاری از افراد به ما گفتند اجازه بده عملیات استشهادی انجام دهیم برای خون حاج قاسم. این مدرسه روح‌الله است. شهادت حاج قاسم و ابومهدی توانست چهره حقیقی و واضح آمریکا را به ملت‌ها نشان دهد .

سید حسن نصرالله ادامه داد: همه اصرار دارند بله آمریکا دوست است و می‌تواند سوپاپ اطمینان برای امنیت باشد، اما شهادت این دو فرمانده مظلوم که به دست ارتش آمریکا به وحشیانه‌ترین وجه صورت گرفت این باب را باز کرد که  برگردیم به جنایات آمریکا در طول تاریخ.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: این چیزی است که باید به افکار عمومی برگردد. جدول آمار جنگ‌های آمریکا و میزان کشته­‌های آن در جهان موجود است. آمریکا جنایت‌کارترین کشور جهان است. جنایت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین توسط کاخ سفید هدایت می‌­شود. آمریکا تروریست‌­های تکفیری را وارد منطقه کرد و داعش را به وجود آورد تا تمدن و تاریخ فرهنگ ما را خراب کنند. همه عملیات انتحاری در جهان اسلام، ساخت آمریکاست. 

وی ادامه داد: نباید در تشخیص جلادها اشتباه کرد. آمریکا اولین تهدید امنیت ملی برای کل منطقه و اسرائیل ابزار آن است. اولین غارت‌کننده نفت و گاز در کشورهای ما آمریکا است. یکی از بازتاب‌های این شهادت بزرگ باید این آگاهی باشد.

نصرالله افزود: مساله سوم، قصاص این شهدا است و گروه‌های مقاومت نیز درباره آن صحبت کرده‌‌اند. پاسخ به این جنایت آمریکایی که منجر به شهادت حاج قاسم و همرزمانش شدن مسیری طولانی است که باید منجر به خروج نیروهای آمریکا از تمامی غرب آسیا شود. پاسخ نباید تنها یک عملیات باشد. عین‌الاسد تنها یک سیلی بود، پاسخ نبود. هر کسی که بخواهد با ما درباره این‌که عین‌الاسد یک پاسخ بود، بحث کند این اشتباه است. این یک گام اولی بود که زلزله زیر پای جنایتکاران آورد.

وی افزود: من در مورد مسیر عملیات باید صحبت کنم؛ وقتی نیروی هوا فضای سپاه اقدام کرد، هدف اصلی نظامی در عین الاسد بود و چند موشک با چند صد کیلومتر به آنجارسید و به اعتراف وزیر دفاع آمریکا با موفقیت اصابت کرد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه این اتفاق زلزله‌آور بود، گفت: ما بیدار بودیم و کل منطقه در آستانه جنگ قرار داشت. از ساعات ابتدایی این پاسخ برخی رسانه‌های عربی بیش از خود آنها برای آمریکایی‌ها شروع به دلسوزی کردند. از همان زمان فهمیدم ترامپ خفه خواهد شد و نمی‌تواند حرفی بزند، در همین راستا هم این حمله را کوچک شمردند ما به این رفتار آنها عادت داریم.

وی خاطرنشان کرد: این سیلی دلیلی بر شجاعت رهبران و ملت بزرگ ایران است که قابل توصیف نیست. با موشک پایگاه نیروهای آمریکایی را زدند، این موضوع تا الان بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته است ما درباره یک گروهک حرف نمی‌زنیم درباره یک دولت حرف می‌زنیم این اقدام شجاعانه دلیلی بر شجاعت بی‌نظیر ایرانیان است چه کسی در این کره خاکی توانسته برابر آمریکا بایستد؟ خصوصا در همین روزهای گذشته مسئولان آمریکایی تاکید کردند که اگر ایران به آمریکا حمله کند پاسخی قوی و سخت خواهد داد و برخی از این اهدافش هم فرهنگی خواهد بود. او اما بعد از آن خفقان گرفت. یکی از نشانه‌های این سیلی شجاعانه بودن این اقدام بود. آمریکایی ‌ها و نوکرهایشان فهمیدند که در برابر نظام و ملتی قدرتمند قرار دارند. ابدا این‌گونه نیست که آن‌ها احساس شکست کنند. این بزرگ‌ترین تصمیمی بود که بعد از ارتحال حضرت امام گرفته شد. این تصمیم شجاعانه‌ای بود.

وی تصریح کرد: موضوع دوم، این سیلی ایرانی، قدرت‌های نظامی این کشور را نمایان کرد. برخی‌ چون حقیر و کوچک هستند دوست دارند باقی را نیز کوچک بشمارند، درنمی‌یابند که افرادی قوی در این امت وجود دارد. این ضربه قدرت و نمایان کرد قدرت واقعی نظامی. موشک‌ها صد درصد ساخت ایران بود و نه از جایی وارد شده بود و نه پولی بابتش پرداخته شده بود. کارشناسان ایران نیازی به بیگانگان ندارند. آرایش نظامی، عملیات اجرایی و افسران و سربازان همه ایرانی و نه برای مزدوران آمریکایی که در برخی کشورها مشغول به کار هستند. این موشک‌ها اهداف‌شان را به دقت هدف قرار دادند. موشک‌ها فرود آمد تعداد ۱۱ یا ۱۳ موشک در عین الاسد فرود آمد. همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه در تیررس موشک‌های ایران است و موشک‌های دقیق‌‌تر را برای روز مبادا گذاشتند. آنها در آماده‌باش بودند اما نتوانستند موشک‌ها را رهگیری و مقابله کنند. و این پیام روشنی بود برای کسانی که بخواهند با ایران در افتند به ویژه صهیونیست‌ها که فکر جنگ نکنند. این سیلی محکمی برای اسرائیل بود وقتی آقا به هدف قرار دادن حیفا تهدید می‌کنند، باید بدانند که این تهدید چیست. اگر آنها علیه ایران توطئه و تهدید کردند حتما پاسخ محکمی دریافت خواهند کرد.‎

نصرالله تاکید کرد: ترامپ گفت تا زمانی که رئیس‌جمهوری آمریکا هستم، اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهم. این در حالی است که ایران اصلا به دنبال چنین چیزی نیست.

وی همچنین گفت که عقب‌نشینی آمریکایی‌ها در برابر سیلی ایران، درس عبرتی برای همگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز