خبرگزاری کار ایران

تقدیر نخست‌وزیر سابق قطر از انتقال نرم قدرت در سلطنت‌نشین عمان

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۵۴۶

نخست‌وزیر سابق قطر با تسلیت به مناسبت در گذشت پادشاه سلطنت‌نشین عمان از انتقال نرم قدرت در این کشور تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روسیا الیوم، «حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی» نخست‌وزیر سابق قطر با تسلیت درگذشته «قابوس بن سعید»، ‌پادشاه فقید عمان از انتقال نرم قدرت در این کشور به «هیثم بن طارق آل سعید» تقدیر کرد.

بن جاسم در توئیتی نوشت: «خداوند سلطان قابوس را رحمت کند، سال‌های طولانی است که او را از نزدیک می‌شناسم و از خرد و حمت او و نحوه تعامل با مسائل سخت بهره برده‌ام، او اصول حاکم بر سیاست خود را تغییر نداده و همزمان عاقل و خردمند بود، ‌ثبات و هوشیاری بخش مهمی از شخصیت او بود». 

وی درباره هیثم بن طارق،‌ پادشاه جدید نیز نوشت: «برای سلطان هیثم نیز که او را از قبل شناخته و با او برخورد داشته‌ام،‌ آرزوی موفقیت و پیروزی می‌کنم. چه جانشین خوبی! دوست دارم که از انتقال نرم قدرت در این کشور تقدیر کنم و این دال بر اشتیاق آنها به سلامت و ثبات کشور است که در صدر اولویت خاندان حاکم و مردم عمان قرار دارد. 

روز گذشته- شنبه- خبر رسمی درگذشت سلطان قابوس اعلام و به مدت سه روز عزای عمومی اعلام شد.

همچنین روز گذشته تلویزیون عمان، انتصاب هیثم بن طارق به عنوان جانشین سلطان قابوس را اعلام کرد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز