خبرگزاری کار ایران

سلطنت‌نشین عمان محل رفت و آمد مقام‌های اماراتی و سعودی؛ پس از بن‌سلمان نوبت به بن‌زاید رسید

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۸۱۳

رسانه‌های منطقه از دیدار غیر علنی مشاور امنیت ملی امارات از سلطنت‌نشین عمان خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبررگزاری رسمی عمان، «طحنون بن زاید آل نهیان»، مشاور امنیت ملی امارات روز گذشته- دوشنبه- در قالب سفری محرمانه وارد عمان شد. 

این خبرگزاری گزارش داد که «سلطان بن محمد النعمانی» رئیس دفتر «سلطان قابوس» پادشاه عمان از بن زاید و هیأت همراه استقبال کرد. 

در این خبر تأکید شده است که نعمانی به همراه بن زاید مسیر روابط برادرانه و منافع مشترک دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

خبرگزاری آسوشتیدپرس نیز به نقل از برخی منابع و مسئولان اعلام کرد که عربستان و جنبش انصارالله یمن در حال انجام مذاکرات غیر مستقیم پشت درهای بسته برای پایان دادن به جنگ ویرانگر پنج ساله هستند.

این خبرگزاری گزارش داده بود که مذاکرات محرمانه در عمان در جریان است و این کشور نقش مهمی به عنوان میانجی ایفا می‌کند.

«خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان نیز دوشنبه گذشته به همراه «محمد آل جابر»، سفیر این کشور در یمن و رئیس ستاد سعودی به عمان سفر کرد. 

آسوشیتدپرس به نقل از «جمال عامر»، مذاکره‌کننده جنبش انصار الله اعلام کرد که دو طرف در دو ماه گذشته از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر تماس داشته و سه نفر از مقام‌های انصار الله از طریق واسطه‌های اروپائی گفت‌و‌گو کرده‌اند و این مذاکرات به وساطت عمان پس از حملات پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو در جریان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز