خبرگزاری کار ایران

هیل گزارش داد:

سکوت معنی‌دار چین و آمریکا درباره فاز نخست توافق تجاری

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۴۲۹

رئیس‌جمهوری ایالات متحده با امضای فاز نخست توافق تجاری با چین تلاش دارد در روابطش با پکن به صلح پایدار دست یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده با امضای فاز نخست توافق تجاری با چین تلاش دارد در روابطش با پکن به صلح پایدار دست یابد. این در حالی است که منتقدان و هواداران او همچنان منتظر مفاد این توافق هستند. 

جزئیات این توافق به‌آهستگی و به‌صورت قطه‌چکانی منتشر شد. در ماه اکتبر، کاخ سفید اعلام کرد که چین موافقت کرده که خرید کالاهای کشاورزی آمریکا را افزایش می‌دهد. بر این اساس، چین همچنین وعده کرده تا محدودیت‌هایی را که برای سرمایه‌گذاری خارجی اعمال کرده بردارد. 

در عوض، ترامپ تعرفه‌های ۱۱۲ میلیارد دلاری بر واردات کالا از چین را بناست لغو کند. این در حالی است که جنگ تعرفه‌ای آمریکا سود چندان برای این کشور به بار نیاورده است. 

از سوی دیگر، چین نیز جزئیات چندانی را از این توافق اراده نکرده است. منتقدان ترامپ با استفاده از همین سکوت، اصالت فاز نخست توافق با پکن را زیر سؤال برده‌اند. البته فازهای بعدی توافق با چین همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما به‌نظر می‌رسد که بازارهای بورس دستکم واکنشی منفی به این توافق نشان نداده باشند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز