خبرگزاری کار ایران

بنیامین نتانیاهو:‌

آویخای مندلبلیت نمی‌تواند مانع از نخست‌وزیری من شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۹۷۷

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که دادستان کل نمی‌تواند مانع از آن شود که وی سمت خود را حفظ کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آو اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به دیوان عالی دادگستری گفت، این‌که «آویخای مندلبلیت» دادستان کل بتواند تصمیم بگیرد که چه کسی می‌تواند نخست‌وزیر جدید شود، «غیرقابل‌تصور» است.

نتانیاهو گفت که اتهام‌های مطرح‌شده از سوی مندلبلیت در سه پرونده فساد مانع از آن شده که مردم بتوانند تصمیم بگیرند که چه کسی آنان را رهبری کند. وی در نامه‌ای به دادستانی کل این موضوع را مطرح کرد.

در این نامه آمده است: «این امر غیرقابل‌تصور است که یک مقام رسمی، یعنی دادستان کل، هرچقدر هم که آدم مهمی باشد، بتواند به جای مردم و نمایندگان کنست تعیین کند که چه کسی می‌تواند دولت را به دست بگیرد و چه کسی نمی‌تواند».

در این نامه همچنین آمده است: «در یک دموکراسی، این مردم هستند که می‌توانند رهبران خود را تعیین کنند. تنها مردم و نه کسی دیگر!»

وی همچنین استدلال کرد که براساس قانون اسرائیل،‌ نخست‌وزیر می‌تواند تا زمانی که به جرمی محکوم نشده به کار خود ادامه دهد و دخالت دادگاه برای ممناعت از این امر تخطی تلقی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز