خبرگزاری کار ایران

احتمال ارتباط پرسنل پیشین ارتش اسرائیل با اپلیکیشن جاسوسی امارات

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۲۷۰

پرسنل پیشین ارتش اسرائیل ممکن است با یک اپلیکیشن اماراتی که از کاربران خود جاسوسی می‌کرد، مرتبط باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آو اسرائیل، پرسنل پیشین ارتش اسرائیل ممکن است با یک اپلیکیشن اماراتی که از کاربران خود جاسوسی می‌کرده مرتبط باشند. این خبر را روزنامه ساندی گزارش داد. 

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر گزارش داده بود که دولت امارات با استفاده از اپلیکیشن توتوک، موقعیت، مکالمات، روابط و دیگر اطلاعات کاربران خود را رصد می‌کرده است. 

شرکت عامل توتوک با نام هولدینگ بریج، با شرکت اطلاعات سایبری دارک‌متر ارتباط داشت. در ماه اکتبر، خبرگزاری‌های عبری‌زبان گزارش دادند که این شرکت افراد عالی‌رتبه واحد اطلاعاتی یگان ۸۲۰۰ را استخدام کرده است. 

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که این شرکت به پرسنل این واحد اطلاعاتی پیشنهاد حقوق ماهیانه بیش از ۱۰۰ هزار دلار و همچنین تشویقی و خانه‌های لوکس در قبرس را داده است. 

این روزنامه همچنین گزارش داد که چندین شرکت در این زمینه مشغول نیروگیری از ماموران اسرائیلی بوده‌اند، اما تنها نام دارک‌متر را منتشر کرد. این در حالی است که امارات و اسرائیل روابط رسمی دیپلماتیک ندارند، اما گفته می‌شود که همکاری امنیتی گسترده‌ای در زمینه ایران دارند. 

گزارشی دیگر هم اعلام کرد که شرکت دارک‌متر دفتری در قبرس دارد و شماری از توسعه‌دهندگان برنامه‌های رایانه‌ای را به استخدام خود درآورده است. 

یک مقام اسرائیلی که خود را با نام «ی» معرفی کرد، درباره «قاچاق اطلاعات و مالکیت معنوی اسرائیل بدون نظارت وزارت جنگ» هشدار داد.

وی افزود: «آنها جوان‌ها را با حقوق‌های بالا جذب خود می‌کنند».

این مقام اسرائیلی همچنین عنوان کرد که شماری محقق با دستمزدهای بیش از یک میلیون دلار در سال در این مؤسسه مشغول به کار هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز