خبرگزاری کار ایران

واشنگتن در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد:

تهران باید حمایت از گروه‌های سوم در عراق را متوقف کند

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۵۳۶

سفارت آمریکا در بغداد در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که ایران باید حمایت از «گروه‌های سوم» در عراق را که اعتراض‌های مردمی را سرکوب می‌کنند، متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سفارت آمریکا در بغداد امروز -شنبه- در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که ایران باید حمایت از «گروه‌های سوم» در عراق را که اعتراض‌های مردمی را سرکوب می‌کنند، متوقف کند.

سفارت آمریکا ادعاهایی توخالی را که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته -جمعه- درباره پاسخ سخت به ایران و یا متحدان آن در صورت حمله به سربازان آمریکائی و یا شرکای عراقی واشنگتن مطرح کرده بود، تکرار کرد. 

سفارت آمریکا دربیانیه خود مدعی شد که نیروهای وابسته به ایران اخیرا چندین‌بار به پایگاه‌هایی که نیروهای آمریکائی و ائتلاف بین‌المللی و نیروهای عراق در کنار یکدیگر حضور دارند، حمله کرده‌اند. 

در ادامه این بیانیه ادعا شده است که این نیروها در تاریخ ۹ دسامبر به یک تأسیسات عراق در مجتمع فرودگاه بین‌المللی بغداد حمله کردند که بر اثر آن پنج سرباز عراقی زخمی شدند و حال دو نفر از آن‌ها وخیم است. همچنین این سفارت مدعی شده است که در تاریخ ۱۱ دسامبر نیز حمله مجددی توسط این نیروها صورت گرفت. 

سفارت آمریکا در ادامه گزافه‌گوییهای بی‌اساس خود اعلام کرده است که واشنگتن به همکاری با شرکای عراقی خود از جمله نیروهای امنیتی که نقش اصلی را در بازپس گیری حاکمیت عراق از سیطره داعش ایفا کردند، ‌ادامه خواهد داد.

در ادامه اظهارات مضحک این بیانیه آمده است: «می‌خواهیم به مقامات ایران تذکر دهیم که هر نوع حمله‌ای از سوی آن‌ها و یا متحدانشان با هر هویتی که موجب آسیب رسیدن به آمریکا و یا متحدانش شود، پاسخ واشنگتن را به دنبال خواهد داشت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز