خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر دیده‌بان حقوق بشر:

به افشای سرکوب‌های اسرائیل به رغم محدودیت‌ها ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۳۵۶

مدیر دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در اسرائیل و فلسطین تأکید کرد که در مقابل تلاش‌ها برای ساکت کردن وی تسلیم نشده و به افشای اخبار سرکوب اسرائیل علیه مردم فلسطین و سازمان‌های حقوق بشری ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «عمر شاکر» مدیر دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر که اخیرا مقام‌های اسرائیلی او را اخراج کرده‌اند، گفت که در مقابل تلاش‌های اسرائیل برای ساکت کردن وی تسلیم نشده و همچنان اخبار مربوط به سرکوبگری اسرائیل علیه سازمان‌های حقوق بشری و مردم فلسطین را افشا می‌کند.

شاکر گفت که اسرائیل دوشنبه گذشته وی را به ادعای حمایت از جنبش‌های تحریم کننده اسرائیل که از سه سال پیش آغاز شده است، اخراج کرد.

وی در ادامه گفت که رژیم صهیونیستی در ابتدا بهانه تراشی‌های زیادی کرد و مشکلات زیادی را برای سازمان دیده‌بان حقوق بشر در زمینه اشتغال بیگانگان ایجاد کرده است.  

شاکر تأکید کرد که مقامات اسرائیلی وی را در ابتدا متهم کردند که به نفع سازمان فعالیت نکرده و برای فلسطین تبلیغ می‌کند اما پس از مدتی اظهارات خود را تغییر داده و مدعی شدند که او به تحریم اسرائیل دعوت می‌کند.

وی گفت که همه این ادعاها صرف بهانه‌ای بیش نبوده و نه من و نه سازمان دیده‌بان حقوق بشر هیچ اقدامی در دعوت به تحریم اسرائیل انجام نداده‌ایم.

شاکر در ادامه افزود: «فعالیت سازمان دیده‌بان حقوق بشر در همه کشورها سندسازی از تخلفات صورت گرفته در زمینه حقوق بشر و درخواست از شرکت‌ها برای عدم مشارکت در این تخلفات است، برای مثال سند سازی از اجبار کارگران به کار در بخش صید در تایلند، شرکت‌های تکنولوژی در چین و زمین‌های پنبه در ازبکستان».

وی همچنین گفت: «در اسرائیل و فلسطین ما شرکت‌های اسرائیلی را که در شهرک‌ها فعالیت می¬کنند، مشخص کرده و از آنها خواستیم که در نقض حقوق بشر مشارکت نکنند اما ما خواستار تحریم این رژیم نشدیم».

مدیر دفتر دیده‌بان حقوق بشر گفت که از یک سال و نیم پیش فعالیت خود را در اسرائیل و فلسطین آغاز کرده و تصمیم اخراجش از اسرائیل مدت کوتاهی پس از آغاز مأموریتش اتخاذ شد. 

وی درباره مشکلات پیش روی مدافعان حقوق بشر در اسرائیل گفت: «رژیم صهیونیستی محدودیت‌هایی را بر سازمان‌های حقوقی اعمال می‌کند و این امر باعث می‌شود که این سازمان‌ها با محدودیت‌های اعمال شده سرگرم شده و از تمرکز بر  مأموریت اصلی خود در زمینه سندسازی از اوضاع غافل شوند». 

شاکر در ادامه افزود که اسرائیل بیش از ۱۰ سال است که به کارکنان سازمان ملل اجازه ورود به غزه را نمی‌دهد و این کار سند سازی درباره نقض حقوق بشر در این منطقه را سخت می‌کند. 

وی گفت: «ما کارکنان محلی داریم اما محدودیت‌های اعمال شده از سوی مقام‌های اسرائیل مانع انجام وظیفه آنها می‌شود». 

شاکر در ادامه توضیح داد که اسرائیل به دنبال بدنام کردن  وی و سازمان دیده‌بان حقوق بشر است. 

وی تأکید کرد که آنها با اصرار به فعالیت خود ادامه داده و در برابر تلاش‌ها برای ساکت کردن او و کنترل آنها از سوی اسرائیل تسلیم نشده‌اند. 

شاکر با اظهار تمایل برای بازگشت به فعالیت خود در سرزمین‌های اشغالی و فلسطین، از رژیم صهیونیستی خواست که در تصمیم اخراج وی تجدید نظر کند.

وی گفت که در حال حاضر در لاهه حضور دارد و با مقام‌های بلند پایه دولتی در هفت شهر اروپائی دیدار و وضعیت را برای آنها تشریح کرده است،‌ چرا که رژیمی که جرأت اخراج نماینده یکی از مهم‌ترین سازمان‌های حقوق بشر را دارد، قطعا به تخلفات خود در نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد. 

مدیر دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد که تلاش می‌کند اسرائیل حکم اخراج وی را لغو کند و همچنان به انتشار اخبار سرکوب تل‌آویو علیه سازمان‌های حقوق بشر و مردم فلسطین در شهرک‌های غیر قانونی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز