خبرگزاری کار ایران

تظاهرات گسترده مادران لبنانی همراه با گل و روشن کردن شمع

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۶۷۵

لبنان روز گذشته- شنبه- نیز شاهد ادامه اعتراض‌ها علیه طبقه حاکم بود که با راهپیمایی زنان با حمل گل و روشن کردن شمع برای ابراز همدردی با قربانیان تظاهرات اخیر عراق همراه بود.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، لبنان روز گذشته نیز شاهد ادامه اعتراض‌ها علیه طبقه حاکم بود که با تجمع زنان در محکومیت فرقه‌گرایی همراه با نثار شاخه گل و روشن کردن شمع برای ابراز همدردی با قربانیان جنبش اخیر عراق همراه بود. 

این در حالی است که مردم لبنان برای برگزاری تظاهرات گسترده با نام «یکی از شفافیت‌ها» آماده می‌شود. 

صدها نفر از زنان لبنان بعدازظهر شنبه در دو راهپیمایی گسترده شرکت کردند که یکی در منطقه «الاشرفیه» در شرق بیروت و دیگری در در منطقه «الخندق العمیق» در غرب بیروت برگزار شد و سرانجام هر دو به یکدیگر پیوستند. 

مادران لبنانی با حمل گل‌های سفید شعارهایی علیه فرقه‌گرایی سر داده و به وحدت ملی دعوت کردند. 

زنان در این تظاهرات سرود ملی لبنان را خواندند و فریاد زدند: «ما فرقه‌گرا نیستیم! ما وحدت ملی می‌خواهیم». 

همزمان با تظاهرات زنان، معترضان در مقابل بانک لبنان در خیابان الحمرا در غرب بیروت تجمع کردند و پلاکاردهایی علیه سیاست‌های مالی بانک مرکزی حمل کرده و در میان تدابیر شدید امنیتی شعار «بازگشت اموال چپاول شده» را سر دادند.

ده‌ها لبنانی در مقابل سفارت عراق در منطقه «الرمله البیضاء» در غرب پایتخت شمع روشن کردند و با معترضان عراقی ابراز همبستگی کردند. 

در طرابلس نیز ده‌ها تظاهر کننده پرچم لبنان را حمل کرده و خواستار تسریع در روند تشکیل دولت جدید و محاکمه مفسدان و استرداد اموال مسروق شدند. 

مردم لبنان امروز نیز آماده برگزاری تظاهرات گسترده سیاسی برای تأکید بر اولویت رایزنی‌های پارلمانی به عنوان مقدمه تشکیل دولت جدید می‌شوند.

معترضان از «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان می‌خواهند که هر چه سریع‌تر روند تشکیل دولت تکنوکرات و برگزاری انتخابات زودهنگام و استرداد اموال غارت شده را آغاز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز