خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد:

از سرگیری کمک مالی به اوکراین توسط وزارت خارجه آمریکا پیش از دستور ترامپ

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۳۵۵

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا در ماه سپتامبر گذشته تصمیم به از سر‌گیری تخصیص بخشی از کمک‌های مالی به اوکراین پیش از صدور فرمان رئیس جمهوری گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در ماه سپتامبر گذشته و پیش از فرمان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور تصمیم به از سرگیری تخصیص بخشی از کمک‌های مالی به اوکراین گرفته است. 

این خبرگزاری تأکید کرد که ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که در تاریخ ۱۱ سپتامبر دستور از سرگیری این تخصیص مالی را صادر کرده است. 

بنا بر منبعی در این خبرگزاری، وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش از این اظهارات ترامپ این اقدام را انجام داده است. 

منبع مذکور تأکید کرد که مسئولان وزارت خارجه آمریکا پس از مشورت با وکلا به این صورت عمل کردند و به این نتیجه رسیدند که سازمان بودجه،‌ امور اداری کاخ سفید و شخص ترامپ قدرت بلوکه کردن این اموال را که تخصیص حدود ۱۴۰ میلیون دلار به اوکراین از طریق وزارت خارجه است، ندارند.   

در پایان ماه آگوست گذشته روزنامه پلتیکو گزارش داد که ترامپ دستور بازنگری در کمک مالی به اوکراین را صادر کرده است. این روزنامه نوشت که رئیس جمهوری آمریکا خواسته مطمئن شود که این اموال به بهترین شکل ممکن از نقطه نظر واشنگتن استفاده می‌شود. 

ترامپ در تاریخ ۲ اکتبر دستور تعلیق کمک مالی نظامی به اوکراین را به درخواست «راب پورتمن» و بساری دیگر از قانونگذاران کنگره صادر کرد. 

وی همزمان اوکراین را در دوره ریاست «پترو پروشنکو» کشوری با فساد فراوان توصیف کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز