خبرگزاری کار ایران

افشاگری مدیر پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ درباره دخالت اوکراین در انتخابات ۲۰۱۶

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۸۰۳

وزارت دادگستری امریکا روز گذشته- شنبه- اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد دستیار ارشد ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ از دخالت اوکراین در هک حساب کاربری حزب دموکرات اطلاع داشته است .

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته -شنبه- اسنادی را منتشر کرد که طی آن «ریک گیتس» دستیار ارشد ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، ‌رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است «اوکراین» مسئول هک حساب کاربری حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ بوده است نه «روسیه». 

بر اساس گواهی گیتس در دفتر تحقیقات پلیس فدرال، «پل منافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در آن زمان به معاونانش گفته است که هک حساب کاربری حزب دموکرات احتمالا کار اوکراین بوده نه روسیه. 

بر اساس این گواهی، مسئولان ستاد انتخاباتی ترامپ گفته‌اند که آنها مطمئن هستند کی‌یف به گونه‌ای اوضاع را مدیریت کرده که روسیه را متهم نشان دهد. 

در ماه جولای ۲۰۱۶ پایگاه «ویکیلیکس»، هزاران پست الکترونیک حزب دموکرات را منتشر  کرد و سازمان اطلاعات آمریکا پس از آن اعلام کرد  که این ایمیل‌ها از طریق جاسوسی روسیه منتشر شده است. 

اسنادی که روز شنبه منتشر شد،‌ نشان می‌دهد که ترامپ و مشاوران ارشدش و برخی افراد خانواده وی بارها چگونگی دریافت نامه‌های الکترونیک توسط سایت ویکی‌لیکس را بررسی کرده‌اند. 

خطر مکانیسم انزوایی که ترامپ را تهدید می‌کند، پنجشنبه گذشته با رأی نمایندگان برای اتخاذ تصمیم قاطع شدت گرفت و این موضوع صفحه جدید را در تحقیق علیه رسوائی اوکراین باز می‌کند، چرا که امکان بازجویی از شاهدان را در جلسه‌های علنی فراهم می‌کند.

ترامپ بلافاصله در توئیتی بزرگ‌ترین کمپین تعقیب و گریز سیاسی در تاریخ آمریکا را محکوم کرد. 

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همراه حزبش در تاریخ ۲۴ سپتامبر پس از افشای اطلاعات در مورد مکالمه تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در تابستان گذشته، تصمیم به اتخاذ مکانیسم انزوای ترامپ گرفتند.

رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌و‌گوی تلفنی با زلنسکی خواستار تحقیق و بازجوئی از «جو بایدن»، رقیب دموکرات خود و فعالیت‌های پسرش «هانتر بایدن» در اوکراین شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز