خبرگزاری کار ایران

آمریکا رسما فرآیند خروج از توافق پاریس را آغاز کرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۷۱۳

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که ایالات متحده به طور رسمی به سازمان ملل متحد اطلاع داده که از معاهده اقلیمی پاریس خارج می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، به رغم انتقادهای گسترده بین‌المللی از عهدشکنی‌‌های دولت واشنگتن، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش، روز دوشنبه اقدامات رسمی برای خروج از معاهده اقلیمی پاریس را آغاز کرد.

پمپئو، روز گذشته در بیانیه‌ای در این‌باره تصریح کرد: «ایالات متحده، امروز فرآیند خروج از توافق اقلیمی پاریس را آغاز کرده است. دولت آمریکا به سازمان ملل اطلاع داده که فرایند خروج از توافق اقلیمی پاریس را آغاز کرده است و این فرایند یک سال به طول می‌انجامد.»

طبق این گزارش، یک روز پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در چهارم نوامبر ۲۰۲۰ خروج آمریکا از این معاهده نهایی خواهد شد.

 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ به شدت از پیوستن ایالات متحده به این پیمان انتقاد کرده و گفته بود، تعهدات ایالات متحده در چارچوب این پیمان به بخش انرژی این کشور صدمه خواهد زد و کشورهایی چون چین از وضعیت سود خواهند بود.

 

در سال ۲۰۱۵ و به دنبال مذاکرات طولانی، ده‌ها کشور جهان معاهده پاریس را امضا کردند. دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور وقت آمریکا از جمله امضا کنندگان این پیمان بود که هدف آن تلاش مشترک برای کاهش میزان تولید گازهای گلخانه‌ای تا سال ٢٠٣٠ اعلام شده است.

دولت اوباما در سال ۲۰۱۵ وعده داده بود که انتشار گازهای گلخانه ای آمریکا را تا سال ۲۰۲۵ نسبت به سطح سال ۲۰۰۵ بین ۲۶ تا ۲۸ درصد کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز