خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

مبارزه با تغییرات اقلیمی، ۲۶ تریلیون دلار به اقتصاد جهان کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۰۵۲

یک گزارش جامع نشان می‌دهد که استفاده بیشتر از فناوری‌های پاک تا سال ۲۰۳۰ باعث رشد اقتصادی کشورها می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک تحقیق که امروز -چهارشنبه- نتایج آن منتشر شد، نشان می‌دهد که اقدام قاطع برای مبارزه با تغییرات اقلیمی می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ دست کم ۲۶ تریلیون دلار به اقتصاد جهان کمک کند. این در حالی است که بسیاری از دولت‌ها مبارزه با تغییرات اقلیمی را به بهانه ضرر اقتصادی کنار گذاشته‌اند. 

برای مثال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا سال گذشته میلادی اعلام کرد که کشورش از توافق پاریس خارج خواهد شد، چراکه این توافق «محدودیت‌های مالی و اقتصادی ظالمانه‌ای» را بر این کشور تحمیل می‌کند. 

برعکس، کمیسیون جهانی اقتصاد و اقلیم که رؤسای پیشین دولت‌ها، رهبران اقتصادی و اقتصاددانان در آن عضویت دارند، اعلام کرد که «عزمی بی‌مانند» در زمینه رشد فناوری‌های سبز وجود دارد که اقتصاد کشورها را متحول می‌کند و به افزایش اشتغال می‌انجامد. 

به گزارش این سازمان، اقدام عینی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی دست کم ۲۶ تریلیون دلار سود افزوده تا سال ۲۰۳۰ به دنبال خواهد داشت.

«هلن مونتفورد» رئیس این تحقیقات، گفت: «هنوز این تصور وجود دارد که حرکت به سوی فناوری بدون کربن هزینه‌بر است. تلاش ما در این گزارش این است که این ایده را رد کنیم.»

در این گزارش همچنین ذکر شده که تغییر رویکرد از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های پاک‌تر تا سال ۲۰۳۰ باعث نجات جان ۷۰۰ هزار نفر از مرگ در اثر آلودگی هوا می‌شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز