خبرگزاری کار ایران

جنبش النهضه تونس:

نخست‌وزیر آینده از حزب النهضه انتخاب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۴۱۲

سخنگوی رسمی جنبش النهضه تونس اعلام کرد که بر اساس قانون اساسی و گزینه شورای النهضه، نخست‌وزیر آینده از این جنبش انتخاب خواهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری موزاییک اف ام، «عماد الخمیری» سخنگوی رسمی جنبش النهضه تونس عصر روز گذشته- جمعه- اعلام کرد که بر اساس قانون اساسی و گزینه شورای النهضه، نخست‌وزیر آینده از بین این جنبش انتخاب خواهد شد. 

خمیری تأکید کرد که صحبت از نخست‌وزیر آینده زود است و دستور رسمی تشکیل دولت از سوی «قیس سعید»، رئیس جمهوری هنوز به جنبش النهضه ابلاغ نشده است. 

وی در ادامه افزود که نشانه‌های اولیه حاکی از امکان تأیید دولتی است که جنبش النهضه به کمک احزاب مختلف تشکیل خواهد داد.

خمیری از احتمال ادغام تعدادی از وزارتخانه‌ها خبر داد. 

همچنین «خلیل عمیری»، رهبر جنبش النهضه تونس پیش‌نویس سند عقد قرارداد دولتی را که این جنبش از طریق مشورت با احزاب سیاسی و سازمان‌های ملی ارائه خواهد کرد را تقدیم کرده است. 

این پیش نویس شامل پنج محور مبارزه با فساد، تقویت امنیت، توسعه دولت و مبارزه با فقر، حمایت از گروه‌های کم‌درآمد و آسیب‌پذیر و نیز توسعه آموزش و بهداشت و خدمات عمومی، سرمایه‌گذاری و رشد و اشتغال‌زایی و تکمیل مؤسسه‌های دولت و تمرکز دولت محلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز