خبرگزاری کار ایران

مقام عالی جنبش «النهضه» مطرح کرد؛

بحران حزب ندای تونس و پیامدهای منفی آن بر دولت و پارلمان

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۳۲۶

مقام عالی جنبش «النهضه» تونس تأکید کرد که بحران حزب ندای تونس با ۴۳ نماینده در حکومت و پارلمان تاثیر گذاشته و ما امیدواریم این بحران زودتر حل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «عبدالکریم هارونی» در حاشیه برگزاری بیست و دومین دور مجلس شورای جنبش «النهضه» در شهر «حمامات» طی اظهاراتی در مورد بحران حزب حاکم «ندای تونس»، ابراز امیدواری کرد این بحران زودتر حل شود. 

حزب حاکم ندای تونس از سال ۲۰۱۵ در پی درگیری بین «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر این کشور و «حافظ السبسی» مدیر اجرائی حزب مذکور با بحران سیاسی و شکاف‌های عمیقی روبه‌روست.

الهارونی بر ادامه دفاع جنبش النهضه از ثبات دولت تأکید کرده و گفت: «اعضای این جنبش مشتاق هستند تا یوسف الشاهد در مورد وضعیت خود توضیح دهد. وی یا باید در این حزب به فعالیت خود ادامه دهد یا از آن خارج شده و حزب جدیدی تاسیس کند». 

چند روز گذشته، «رضا الرداوی» عضو هیأت دفاع از موضوع ترور «شکری بلعید» و «محمد البراهمی» از مخالفان دولت تونس، طی نشستی از وجود حقایقی در مورد پرونده‌های ترور خبر دادند. 

الرداوی در ادامه افزود که «مصطفی خذر» سرپرست دستگاه ویژه جنبش النهضه و در ارتباط مستقیم با رهبران عالی این جنبش به ویژه «راشد الغنوشی» رئیس و «نورالدین البحیری» رئیس کمیته آن بوده است.

الهارونی اتهام‌های وارده را تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات و تعارض‌های داخلی حزب توصیف کرد.

وی افزود: «ما در آستانه انتخابات هستیم و به جبهه مردمی توصیه می‌کنیم با رقابت با جنبش النهضه برنامه‌های انتخاباتی مفیدی را برای مردم تونس ارائه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز