خبرگزاری کار ایران

سیطره ارتش ترکیه و مخالفان سوری بر جاده بین‌المللی حلب-قامشلی در استان الرقه

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۷۳۴

نیروهای مخالف سوری وابسته به ارتش آزاد این کشور جاده بین‌المللی حلب-قامشلی را در منطقه «ارتوازیه» در حومه استان الرقه بستند و کنترل بیش از ۲۰ روستای این استان را به دست گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، یک فرمانده نظامی ارتش آزاد سوریه وابسته به ارتش ترکیه اعلام کرد: «ارتش منطقه ارتوازی واقع در ۸۰ کیلومتری شمال شرق استان الرقه را به کنترل خود گرفته و جاده بین‌المللی حلب-قامشلی را بسته است و بنابراین یکی از محورهای اصلی شمال شرق سوریه و امدادرسانی به نیروهای قسد از سمت استان حسکه مسدود شده است.» 

این فرمانده نظامی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «نیروهای ارتش آزاد شب گذشته پس از درگیری با عناصر مسلح قسد که بیشتر آن‌ها گریختند، بر بیش از ۲۰ روستا چون جاموس، الفلیو، العریضه، الخالدیه، نص تل، جرن و ... تسلط یافتند.» 

ساکنان محلی منطقه «الکنطیری»، واقع در ۷۰ کیلومتری شمال شرق استان رقه و مشرف بر راه حلب-قامشلی تأکید کردند که «مسیر الاتوستراد از نیمه شب گذشته به روی محموله‌ها بسته شده و صبح امروز فقط به حرکت آوارگان روستاهای نزدیک به این منطقه به سمت جنوب تل أبیض و شهر رقه محدود شده است.» 

فرمانده نظامی مذکور گفت که لشگر «درع الحسکه» وابسته به ارتش ملی وارد منطقه «الصناعة» در غرب شهر «رأس العین» وارد شده و درگیری‌هایی در این منطقه رخ داده است. 

وی همچنین گفت که نیروهای ارتش آزاد کنترل شهر «المبروکه» واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب شهر رأس العین را به دست گرفته و راه پیشروی به سمت شهر «تل تمر» باز شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز