خبرگزاری کار ایران

واکنش رسمی رژیم صهیونیستی به عملیات نظامی ترکیه در سوریه

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۳۶۶

نخست‌وزیر اسرائیل با انتقاد تند از عملیات نظامی ترکیه در مناطق کُردنشین در شمال سوریه، اعلام کرد که این رژیم با تمام توان از کُردهای سوریه دفاع می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، روز گذشته از حمله ارتش ترکیه به مناطق کردنشین در شمال سوریه به شدت انتقاد و تأکید کرد با تمام توان برای کمک انسانی به ملت شجاع کُرد کمک خواهد کرد.

سخنان نتانیاهو نخستین واکنش رسمی رژیم صهیونیستی به تصمیم «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه به آغاز عملیات نظامی زمینی و هوایی این کشور در سوریه است.

نخست‌وزیر اسرائیل با گرفتن ژستی انسان‌دوستانه، نسبت به پاکسازی قومی کُردها به دست ترکیه و حامیان آن هشدار داد.

نتانیاهو به این موضوع اشاره‌ای نکرده است که «کمک انسانی» اسرائیل به کردهای سوریه چگونه انجام خواهد شد و چه مواردی را در بر خواهد گرفت.

شمار زیادی از سیاستمداران رژیم صهیونیستی نیز از تصمیم ناگهانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به عقب‌نشینی نظامی این کشور از سوریه انتقاد کرده و یادآورد شدند که «پشت کردن» آمریکا به کُردها این نگرانی را در میان اسرائیل ایجاد کرده که دولت ترامپ ممکن است با اقداماتی مانند تلاش برای کاهش بحران با ایران، حمایت از مواضع اسرائیل را نیز کاهش دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز