خبرگزاری کار ایران

رئیس اجرائی هنگ کنگ:

خشونت مفرط، توسل به اعلام حالت فوق‌العاده را توجیه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۸۴۰

رئیس اجرائی «هنگ کنگ» امروز- شنبه- اعلام کرد که خشونت مفرط در مرکز مالی آسیا تصمیم وی مبنی بر اعلام حالت فوق‌العاده برای نخستین بار پس از ۵۰ سال را توجیه می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کری لام»، رئیس اجرایی هنگ کنگ امروز- شنبه- اعلام کرد که خشونت مفرط در مرکز مالی آسیا تصمیم وی مبنی بر اعلام حالت فوق‌العاده برای نخستین بار پس از ۵۰ سال یک شب پس از اعتراض‌های خشونت‌آمیز را توجیه می‌کند.

رفت‌و‌آمد در این شهر همزمان با ادامه بسته شدن ناوگان مترو یک شب پس از حوادث خشونت‌آمیز و تیراندازی پلیس به یک جوان و اقدام معترضان دموکرات به آتش زدن شرکت‌ها و ایستگاه‌های مترو مختل شده است. 

لام در نخستین اظهارات خود از زمان آغاز ممنوعیت استفاده از ماسک بر اساس قانون حالت اضطراری گفت:‌ «رفتار افراط‌گرایانه معترضان، هنگ کنگ را در شبی تاریک و ظلمانی فرو برده و جامعه را به حالت فلج مبتلا کرده است». 

وی در ادامه افزود: «خشونت مفرط به طور آشکار نشان می‌دهد که امنیت عمومی در هنگ کنگ در معرض تهدید گسترده است و این همان دلیل ملموسی است که ما را به اعلام حالت اضطراری برای اجرای قانون منع استفاده از ماسک واداشته است». 

پس از حوادث خشونت‌آمیز روز گذشته شرکت راهن آهن هنگ کنگ در اقدامی بی‌سابقه کل شبکه حمل و نقل راه آهن را که حدود پنج میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند، تعطیل کرد که این امر موجب تعطیل شدن مراکز تجاری و پاساژهای بزرگ شد. 

انتظار می‌رود که تا دوشنبه آینده که روز رسمی تعطیلات است، اعتراض‌های بیشتری در سراسر هنگ کنگ برگزار شود اما هنوز مشخص نیست که تعطیلی ناوگان مترو چه تأثیری بر این اعتراض‌ها خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز