خبرگزاری کار ایران

جان بولتون:

کره شمالی در شرایط فعلی تسلیحات هسته‌ای خود را کنار نمی‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۸۴۹

مشاور امنیت ملی اخراجی آمریکا گفت که کره شمالی تسلیحات هسته‌ای خود را تحت شرایط فعلی کنار نخواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اخراجی آمریکا، گفت که کره شمالی تسلیحات هسته‌ای خود را تحت شرایط فعلی کنار نخواهد گذاشت. بولتون در سخنرانی در مکرکز مطالعات بین‌الملل و استراتژیک این سخنان را بر زبان آورد. 

وی گفت: «زمان به ضرر کسانی کار می‌کند که بر ضد تکثیر تسلیحات هسته‌ای کار می‌کنند و رویکرد نرم‌خویانه در برابر زمان به نفع کشورهایی چون کره شمالی است.»

بولتون در ادامه تاکید کرد که آمریکا باید به دنبال توانایی محدودی برای تغییر رژیم در کره شمالی باشد. 

وی افزود: «تهدید اتمی کره شمالی جدی است و پیونگ یانگ هیچ تصمیمی برای کنار گذاشتن تسلیحات اتمی خود نگرفته است. اگر آمریکا، کره شمالی را در ارتباط با آزمایش‌های اتمی این کشور تنبیه نکند، این پیامی به دیگر کشورها است که نگران تحریم نباشند.» 

بولتون یکی از مخالفان سرسخت گفت‌وگوهای هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی است و پیشتر در پی رویکردهای سخت‌گیرانه و مخالفت با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از سمت خود به‌عنوان مشاور امنیت ملی اخراج شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز