خبرگزاری کار ایران

جان بولتون:

آزمایش‌های اخیر موشکی کره‌شمالی نقض معاهدات سازمان ملل بود

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۸۶۸

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن همچنان آماده گفت‌وگو با کره‌شمالی است، اما موضع این کشور از زمان نشست هانوی تغییری نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا، امروز -شنبه- گفت که آزمایش‌های اخیر موشکی کره‌شمالی مصوبه‌های سازمان ملل را زیر پا گذاشته است. وی همچنین از «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره‌شمالی، خواست تا به مذاکرات صلح با آمریکا بازگردد.

این نخستین‌باری است که یک مقام ارشد در دولت آمریکا آزمایش‌های اخیر کره‌شمالی را نقض مصوبات سازمان ملل می‌داند. 

بولتون گفت: «مصوبات سازمان ملل آزمایش موشک‌های بالستیک را ممنوع کرده است». وی افزود که این آزمایش‌ها شامل شلیک موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد می‌شود که «بدون شک» نقض مصوبات سازمان ملل است.  

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن همچنان آماده گفت‌وگو با کیم است، اما از زمان آخرین دیدار میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و کیم در هانوی موضع این کشور تغییری نکرده است. 

بولتون افزود: «ترامپ در را برای کیم باز گذاشته است، قدم بعدی برای کیم آن است که وارد شود».

وی همچنین از کیم خواست تا با «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن دیدار کند و افزود که وی می‌تواند گفت‌وگوها بر سر برنامه موشکی کره‌شمالی را بار دیگر آغاز کند. 

بولتون گفت که دیدار با آبه «می‌تواند کمک فراوانی به این مسئله بکند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز