خبرگزاری کار ایران

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی:

معامله قرن تا پایان سال جاری میلادی اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۲۱۶

سفیر آمریکا در اسرائیل از اعلام طرح «معامله قرن» تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی گفت که «طرح معامله قرن» تا پایان سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد. 

فریدمن در مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» گفت: «من کاملا مطمئن هستم که طرح معامله قرن در سال ۲۰۱۹ اعلام خواهد شد. نمی‌خواهم بگویم طی یک هفته یا یک ماه اعلام می‌شود اما ما به خط پایان بسیار نزدیک هستیم». 

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از انتخابات اخیر گفته بود که طرح صلح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا طی چند روز آینده اعلام خواهد شد. 

فریدمن درباره امکان اعلام این طرح پیش از تشکیل ائتلاف تشکیل کابینه اسرائیل گفت:‌ «ما می‌خواهیم این طرح را در محیطی اعلام کنیم که رژیم اسرائیل قادر به تعامل با این طرح باشد،‌ ما می‌خواهیم با هر نخست وزیری که روی کار آید، تعامل داشته باشیم تا امکان مذاکره درباره آن وجود داشته باشد». 

وی در ادامه افزود: «به اعتقاد من، ما به عملیات دموکراسی در اسرائیل احترام می‌گذاریم و هر فردی که بخواهد با ما مذاکره کند، ‌ما او را تا حد امکان در این عملیات یاری خواهیم کرد».

فریدمن درباره دلیل اقدام دولت آمریکا برای ارائه چنین طرحی در سایه مخالفت مردم فلسطین با آن گفت: «من مانند شما درباره واکنش فلسطینی‌ها بدبین نیستم، هر چند که ما آماده چنین احتمالی نیز هستیم.... به اعتقاد من دنیا تشنه پیشنهادی است که راهکار واقعی برای جنگ دائمی صد ساله را ارائه می‌دهد». 

وی در پاسخ به درخواست برخی برای اعلام طرح معامله قرن در حال حاضر برای پیش بینی عدم انتخاب ترامپ گفت: «ما در دولت ترامپ همچنان راهی طولانی در پیش داریم... و در این مرحله به ارائه هر چیزی پیش از زمان موعد آن اقدام نمی‌کنیم، ما فرصت زیادی داریم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز