خبرگزاری کار ایران

ادامه سیطره نیروهای شورای انتقالی جنوبی بر شهر عدن

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۰۸۶

یک منبع محلی یمن امروز- شنبه- از ادامه سیطره نیروهای کمربند ایمنی وابسته به شورای انتقالی جنوبی بر شهر عدن خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ یک منبع محلی یمن از ادامه تسلط نیروهای کمربند ایمنی وابسته به شورای نظامی انتقالی که خواهان جدائی شمال یمن از جنوب این کشور هستند، بر نهادهای دولتی و مواضع امنیتی در شهر عدن واقع در جنوب کشور خبر داد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: «نیروهای کمربند ایمنی طی روزهای گذشته از مواضع تحت کنترل خود عقب‌نشینی نکردند و همچنان بر مقرها و پایگاه‌های نظامی و امنیتی در شهر عدن تسلط دارند». 

وی توضیح داد که نیروهای کمربند ایمنی پیش از این برخی مواضع امنیتی نزدیک به کاخ ریاستی «معاشیق» را به نیروهای گارد ریاستی تحویل داد اما این نیروها مواضع مذکور را دوباره باز پس گرفتند. 

این منبع تأکید کرد که هواپیماهای ائتلاف روز گذشته -جمعه- با ارتفاع بسیار اندکی از آسمان شهر عدن پرواز کردند و بمب‌هایی را بر آن پرتاب کردند. 

ائتلاف متجاوز پیش از این از آغاز عقب‌نشینی شورای انتقالی و تشکیلات نظامی آن و بازگشت به مواضع پیشین خود قبل از حوادث اخیر و تحویل مقرهای دولتی با نظارت ائتلاف خبر داده بود.

در بیانیه ائتلاف از خویشتن‌داری دولت مستعفی در بحبوحه بحران و در اولویت قرار دادن منافع مردم بر مصالح خود و حفاظت از دستاوردهای ائتلاف در حمایت از آن تقدیر شد. 

دولت مستعفی یمن خروج نیروهای شورای انتقالی از مواضع تحت کنترل خود را شرط ورود به گفت‌وگو برای حل بحران عدن اعلام کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز