خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌ترین حمله پهپادی انصارالله به میدان و پالایشگاه نفتی «الشیبة» در مرزهای عربستان

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۹۹۲

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام بزرگ‌ترین عملیات پهپادی به میدان و پالایشگاه «الشیبة» در مرزهای عربستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام بزرگ‌ترین عملیات نیروی هوایی با ۱۰ پهپاد به میدان و پالایشگاه «الشیبة» وابسته به شرکت‌ آرامکو در شرق عربستان خبر داد.   

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی پس از این حمله گفت که به عربستان و کشورهای متجاوز هشدار می‌دهیم که چنانچه حملاتشان را متوقف نکنند، دامنه اهداف ما روز به روز وسیع‌تر خواهد شد.

سریع درباره بزرگ‌ترین عملیات پهپادی در عمق خاک سعودی گفت: «این عملیات با نام بازدارندگی شماره یک، بزرگ‌ترین عملیات از زمان آغاز حمله به یمن بوده است».

وی گفت: « میدان و پالایشگاه الشیبة به بزرگترین مخزن استراتژیک در عربستان متصل است که ظرفیتی بالغ بر یک میلیارد بشکه نفت دارد».

سریع تأکید کرد: «عملیات توازن بازدارندگی شماره یک در چارچوب پاسخ قانونی به جنایت‌­های ائتلاف متجاوز و محاصره آن علیه مردم یمن صورت گرفته است».

وی گفت:‌ «رژیم سعودی و نیروهای ائتلاف متجاوز را به عملیاتی بزرگ‌تر و گسترده­‌تر در صورت ادامه تجاوز وعده می‌­دهیم».

سریع تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن از تمام انسان­‌های شریف و آزادگانی که در موفقیت این عملیات سهیم بودند، تقدیر می‌­کند.

وی گفت: «از تمام شرکت­‌ها و شهروندان می­‌خواهیم که از مواضع و اهداف حیاتی در عربستان که اهداف قانونی ما هستند،‌ به طور کامل دور شوند که در هر زمانی احتمال حمله به آنها وجود دارد».

سریع در پایان تأکید کرد که بانک اهداف نیروهای مسلح یمن روز به روز گسترده‌­تر می­شود و عملیات آینده برای دشمن بسیار دردناک‌تر خواهد بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز