خبرگزاری کار ایران

هشدار امنیتی پلیس اسرائیل همزمان با دعوت شهرک‌نشین‌ها برای ورود به مسجد الاقصی در عید قربان

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۲۶

پلیس اسرائیل همزمان با فراخوان شهرک‌نشینان برای ورود به مسجد الاقصی برای فردا- یکشنبه- که عید قربان است، حالت آماده‌باش امنیتی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، پلیس اسرائیل در سایه دعوت شهرک‌نشینان برای ورود به مسجد الاقصی فردا -یکشنبه- همزمان با نخستین روز عید قربان به نیروهایش حالت آماده‌باش امنیتی اعلام کرد. 

عید قربان با به اصطلاح «یادبود ویرانی بیت‌المقدس یهود» در نهم آگوست بر اساس تقویم عبری همزمان است. همه ساله در این روز تعداد فراونی از شهرک‌نشینان وارد مسجد الاقصی می‌شوند. 

روزنامه «یدیعوت احارنوت» عصر روز گذشته در پایگاه الکترونیک خود نوشت: «دولت در نشست صبح روز یکشنبه پس از ارزیابی پلیس از اوضاع، تصمیم اجازه یا عدم اجازه ورود شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی را اتخاذ خواهد کرد». 

پلیس اسرائیل اعلام کرد که روز یکشنبه نیروهایش را در اطراف مسجد الاقصی  و محله‌های شهر قدس مستقر خواهد کرد. 

این یگان همچنین در ادامه افزود:‌ «از ساعت هشت شنبه شب به وقت محلی از ورود خودروها به شهرک قدیمی در قدس جلوگیری می‌شود». 

«محمد حسین» مفتی قدس و سرزمین فلسطین روز گذشته پس از تهدیدهای شهرک‌نشینان برای ورود به مسجد الاقصی از یک ساعت تأخیر در برگزاری نماز عید قربان در روز یکشنبه خبر داد. 

حسین در خطبه نماز جمعه روز گذشته با توجه به افزایش ورود اسرائیلی‌ها به مسجد الاقصی و حملات پلیس به خادمان و نمازگزاران مسجد از مردم فلسطین خواست که در روز عید قربان و تمام ایام این عید در مسجد حضور گسترده داشته باشند. 

هیأت عالی اسلامی شهر قدس از بسته شدن تمام مساجد این شهر در روز عید قربان خبر داد تا نماز عید فقط در مسجد الاقصی اقامه شود. 

صدها شهرک نشین در روزی که آن را روز «روزه و عزا به مناسبت تخریب معبد مقدس سلیمان توسط بابلیان» و «تخریب بنای هردوس به دست رومی‌ها» توسط «سپاستین»، ‌پادشاه این سرزمین می‌دانند، وارد مسجد الاقصی می‌شوند.

در ماه رمضان سال جاری نیز همزمان با به اصطلاح روز قدس یهودیان،  به دنبال اجازه پلیس اسرائیل برای ورود حدود ۱۲۰ شهرک نشین به مسجد الاقصی ، درگیری‌هایی در این مسجد صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز