خبرگزاری کار ایران

۲۰ سال حبس برای ارسال کننده بسته‌های انفجاری به مخالفان ترامپ

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۲۲۸

حامی رئیس‌جمهوری آمریکا که به ارسال بسته‌های بمب‌گذاری شده به چهره‌های دموکرات این کشور متهم بود، به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سزار سایوک» فرد حامی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که به ارسال بسته‌های بمب‌گذاری‌شده به شخصیت‌های بارز دموکرات مخالف ترامپ چون «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا متهم بود،‌ به ۲۰ سال حبس محکوم شد. 

سزار سایوک در حزب جمهوری‌خواه فعالیت داشته و سابقه طولانی در جرم دارد. پرونده وی بحث گسترده‌ای را درباره افراط‌گرائی در دوره ترامپ که با دو حادثه تیراندازی هفته گذشته در ایالت‌های تگزاس و اوهایو رخ داد، ایجاد کرد. 

سایوک (۵۷) ساله در ماه مارس گذشته به ۶۵ فقره اتهام در ارتباط با ارسال ۱۶ بسته انفجاری از دفتر پست در فلوریدا به شخصیت‌های دموکرات و دفاتر «سی ان ان» در منهتن اقرار کرد. 

وی به آماده‌سازی بمب دست‌ساز با استفاده از مواد لوله‌ای پلاستیکی و دستگاه زمان‌سنج سیم‌های برق و مواد آتش‌زا اعتراف کرد.

سایوک در برابر دادگاه با ابراز تأسف شدید از کار خود، از قربانیان دوره زندگی‌اش عذر خواهی کرد.

از جمله شخصیت‌هایی که مورد هدف بمب‌های بسته‌ای سایوک قرار گرفتند،‌ «جرج سورس» میلیارد مشهور آمریکایی، «جوبایدن» معاون اوباما و تعدادی بسیاری از قانون‌گذاران دموکرات چون «کوری بوکر» هستند. 

هیچ یک از این بسته‌ها به اهداف مورد نظر نرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز