خبرگزاری کار ایران

میدل ایست آی گزارش داد: توطئه عربستان برای سرنگونی اردوغان

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۱۲۱

پایگاه خبری «میدل ایست آی» از دست یابی به اسنادی از یک هیأت اماراتی خبر داد که از استراتژی ریاض برای تخریب نفوذ ترکیه در منطقه و سرنگونی رئیس جمهوری این کشور حکایت می¬کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، پایگاه خبری میدل ایست آی اعلام کرد که به اسنادی از یک هیأت اماراتی دست یافته است که بر اقدام مستقیم عربستان برای اجرای یک طرح استراتژیک با هدف تخریب نفوذ ترکیه در منطقه و سرنگونی «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری این کشور تأکید می‌کند. 

این پایگاه خبری نوشت یک گزارش محرمانه از مرکز سیاست‌های امارات که ارتباط تنگاتنگی با دستگاه اطلاعات این کشور دارد،‌ گزارش می‌دهد که ریاض اجرای این طرح را به دنبال قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی آغاز کرده است. 

میدل ایست آی به نقل از این گزارش محرمانه نوشت: «اردوغان در موضوع قتل خاشقجی، گامی طولانی در حمله علیه عربستان و به طور خاص محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برداشت».

بر اساس این گزارش، اکنون با شکست اردوغان در بین المللی کردن موضوع قتل خاشقجی زمان پاسخ فرا رسیده است». 

گزارش مذکور توضیح می‌دهد که هدف این طرح ریاض، ‌استفاده از تمام ابزارهای ممکن برای اعمال فشار بر دولت اردوغان و تضعیف و سرگرم کردن وی با بحران‌ها و اشتباهات داخلی است به این امید که مخالفان موفق به براندازی حکومت او شوند. 

میدل ایست آی نوشت: «شواهد اولیه طرح توطئه عربستان هنگام ممانعت مقام‌های ریاض از ورود ۸۰ محموله منسوجات و مواد شیمیائی ترکیه به خاک این کشور از طریق بندر ضبا روشن شد». 

این پایگاه خبری به نقل از یک منبع ترک افزود: «مقام‌های عربستان ۳۰۰ محموله حاوی میوه و سبزیجات ترکیه را از ورود به این کشور از طریق بندر جده بازداشتند‌. این در حالی است که ریاض می‌داند تعداد گردشگران سعودی حاضر در ترکیه در نیمه نخست سال جاری حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز