خبرگزاری کار ایران

جزئیات نشست سرّی حکام امارات و تصمیم‌گیری برای چرخش به سمت ایران

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۴۴۸

منابعی فاش کردند حکام امارات بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی در ماه گذشته توسط ایران، نشستی سرّی تشکیل دادند و طی آن بر تجدید نظر کلی در سیاست خارجی این کشور تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری رسمی ترکیه( آناتولی)، روز گذشته به نقل از منابعی اماراتی، که نام‌شان ذکر نشده است، دلایل تغییر سیاست خارجی امارات و چرخش این کشور به سمت بهبود روابط با ایران را فاش کرد.

به گفته منابع، حکام امارات به دنبال سرنگونی پهپاد آمریکایی در ماه گذشته توسط ایران، نشستی محرمانه برگزار کرده‌اند و در این نشست، «محمد بن‌راشد آل‌مکتوم» نخست‌وزیر امارات خواستار تجدیدنظر کلی در سیاست خارجی کشورش شده است.

آل‌مکتوم خواستار آن شده است که امارات از هزینه کردن پول‌های هنگفت برای مناطقی مانند لیبی و سودان، که در آنجا منافعی ندارد، امتناع کند.

نخست‌وزیر امارات همچنین خواستار پایان دادن به سیاست مداخله در امور کشورها شده است.

آناتولی به نقل از منابع مذکور افزود، نخست‌وزیر امارات همچنین در این نشست خطاب به شاهزادگان گفته است: «حتی اگر یک موشک از ایران به امارات اصابت کند تمام سرمایه‌گذاران خارجی این کشور را ترک خواهند کرد.»

طبق این گزارش، «محمد بن‌زاید» ولیعهد ابوظبی انتقادات آل‌مکتوم را پذیرفته و دستور تجدیدنظر در سیاست خارجی امارات را داده است.

«قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا و «محمد الاحبایی» فرمانده  گارد ساحلی امارات، روز گذشته یادداشت تفاهمی برای تقویت امنیت مرزهای دو کشور امضا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز