خبرگزاری کار ایران

شرط مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر برای بازجویی در دادگاه

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۲۶۹

عنصر تروریستی متهم به طراحی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به شرط عدم مجازات اعدام از سوی آمریکا برای بازجویی توسط خانواده‌های قربانیانی که برای دریافت غرامت علیه عربستان سعودی شکایت کرده‌اند، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، وکلای شرکت‌ها و افرادی که خواهان پرداخت غرامت چند میلیارد دلاری هستند، از پیشنهاد «خالد شیخ محمد» فرد متهم به طراحی حملات ۱۱ سپتامبر در قالب نامه‌ای به دادگاه منطقه‌ای ایالت «منهتن» خبر دادند. 

شیخ محمد در این پیشنهاد به شرط عدم مجازات اعدام از سوی آمریکا برای بازجویی توسط خانواده‌های قربانیانی که برای دریافت غرامت علیه عربستان سعودی شکایت کرده‌اند، اعلام آمادگی کرده است.

دولت عربستان مدت زمانی طولانی است که موضوع دخالت این کشور در حملات ۱۱ سپتامبر و حادثه برخورد هواپیماها به برج دو قلوی نیویورک و ساختمان وزارت دفاع خارج از واشنگتن را که حدود ۳ هزار کشته بر جای گذاشت، رد می‌کند. 

«مایکل کلگ»، ‌وکیل دولت عربستان که در واشنگتن فعالیت می‌کند،‌ از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است اما روزنامه «وال استریت ژورنال» پیش از این درباره نامه سخن گفته بود. 

در این نامه آمده است که وکلای مدافع با وکلای پنج شاهد در بازداشت فدرال درباره امکان بازپرسی آنها در تماس هستند. 

وکلا گفته‌اند که سه نفر این افراد از جمله محمد در زندان «گوانتانامو» حضور دارند و متهم به جرم‌هایی هستند که مجازات آنها اعدام است اما دو نفر دیگر در یک زندان امنیتی در فلورانس واقع در ایالت «کلرادو» حبس هستند. 

بر اساس این نامه محمد در حال حاضر با موضوع بازرسی موافقت نکرده است اما احتمال تغییر نظر او وجود دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز