خبرگزاری کار ایران

آسوشیتدپرس:

گزارش سنا موفقیت بازجویی‌های خشونت‌آمیز در دستگیری بن‌لادن را نفی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۶۴

بررسی مدارک موجود در سازمان جاسوسی آمریکا نشان می‌دهد که دستگیری «ابواحمد الکویتی» یکی از مورد اعتماد‌ترین افراد رهبر وقت القاعده که منجر به کشته شدن بن‌لادن شد، چندان به بازجویی‌ها مربوط نبوده است.

گزارش سنا موفقیت اقدام‌های خشونت‌آمیز ماموران سیا در بازجویی‌های بازداشت‌شدگان مظنون به انجام عملیات تروریستی و دستگیری رهبر القاعده را نفی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، گزارش اخیر سنا اعلام می‌کند که بازجویی‌های خشونت‌بار ماموران سیا از زندانیان مظنون به انجام عملیات تروریستی تاثیری در دستگیری «اسامه بن‌لادن» رهبر سابق القاعده نداشته است.

مسئولان سازمان جاسوسی آمریکا پس از دستگیری و قتل بن‌لادن در ماه می‌ سال ۲۰۱۱ اعلام کردند که یافتن محل زندگی رهبر القاعده را مدیون روش‌های بازجویی‌ خود از زندانیان مظنون به عملیات تروریستی هستند.

این در حالی است که سند ۱۴ هزار کلمه‌ای ویژه قتل بن‌لادن در گزارش اخیر سنا که روز گذشته - سه‌شنبه - منتشر شد، بیان می‌کند که بررسی مدارک موجود در سازمان جاسوسی آمریکا نشان می‌دهد که دستگیری «ابواحمد الکویتی» یکی از مورد اعتماد‌ترین افراد رهبر وقت القاعده که منجر به کشته شدن بن‌لادن شد، چندان به بازجویی‌ها مربوط نبوده است.

مقام‌های سازمان جاسوسی آمریکا با ادعای بی‌ثمر بودن بازجویی‌های خشونت‌بار در زندان‌های ویژه افراد مظنون به عملیات تروریستی، مخالفت کرده و اعلام کردند که به‌راحتی نمی‌توان تاثیر بازجویی‌ها و اطلاعات افراد خبرچین در سازمان را در شناسایی محل زندگی رهبر القاعده از هم تشخیص داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز