خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال:

مواضع لندن در قبال تهران، میان اروپا و بریتانیا فاصله انداخته است

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۹۸۲

سیاست منفعل یا فعال نخست‌وزیر بالقوه بریتانیا در برابر ایران بحثی است که در کنار برگزیت وی را در معرض آزمایش جهانی قرار خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، به احتمال قوی «بوریس جانسون» عهده‌دار سمت نخست‌وزیری در بریتانیا خواهد بود و کارشناسان در انتظار نحوه موضع‌گیری وی در قبال ایران هستند.

بر اساس این گزارش، موضع‌گیری‌های اخیر لندن در قبال تهران، میان اروپا و بریتانیا بیش از پیش فاصله انداخته است.

از مسئولیت‌های مهمی که متوجه جانسون است، بحث برگزیت خواهد بود ولی تنش حاضر میان ایران و بریتانیا هم اکنون در صدر اقدام‌های دولت بریتانیا است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران پیش از این در توئیتی نوشته بود:‌ «برخلاف دزدی دریایی بریتانیا ما تنها به قوانین بین‌المللی دریانوردی عمل کرده‌ایم.»

در حالی که بوریس جانسون به کمپین فشار حداکثری به ایران توسط آمریکا پیوسته است، اتحادیه اروپا کماکان مواضع نرم‌تری نسبت به ایران نشان داده است و نه تنها بحث برگزیت، بلکه اعلام موضع در مورد ایران، بیش از پیش میان اروپا و بریتانیا فاصله انداخته است.

حال باید دید بوریس جانسون در صورت تصدی پست نخست وزیری چه سیاستی در برابر ایران اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز