خبرگزاری کار ایران

آغاز تخریب ده‌ها منزل فلسطینی در قدس

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۸۷۷

بلدوزرهای اسرائیلی از صبح امروز- دوشنبه- پس از تخلیه ساکنان منازل منطقه «وادی الحمص» در کوی «صور باهر» واقع در جنوب شهر قدس شروع به تخریب این ساختمان‌ها کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ بلدوزرهای اسرائیل از صبح امروز -دوشنبه- پس از تخلیه ساکنان منازل منطقه «وادی الحمص» در کوی «صور باهر» واقع در جنوب شهر قدس شروع به تخریب این ساختمان‌ها کردند.

به گفته شاهدان عینی، مقام‌های رژیم صهیونیستی از ماشین‌آلات سنگین برای عملیات تخریب که همچنان ادامه دارد، استفاده کرده‌اند. 

نیروهای اسرائیلی از بامداد امروز وارد وادی الحمص شده تا آماده تخریب ده‌ها آپارتمان مسکونی شوند. 

شاهدان عینی گزارش دادند که ده‌ها سرباز و نیروهای پلیس اسرائیل، با اتوبوس‌هایی بامداد امروز به این منطقه رسیدند و فلسطینی‌ها را وادار به تخلیه منازل خود برای انجام عملیات تخریب کردند. 

دادگاه عالی اسرائیل روز گذشته- یکشنبه با درخواست ساکنان این منطقه برای الزام مقامات اسرائیلی به توقف موقت منازلشان مخالفت کرد. 

این دادگاه که بالاترین هیأت قضائی اسرائیل است، بر تصمیم اتخاذ شده برای تخریب منازل در تاریخ دهم ژوئن گذشته تأکید کرد. 

مقام‌های اسرائیل به دنبال تصمیم دادگاه بلافاصله به ساکنان این مناطق هشدار دادند اما آنها بر مخالفت با این تصمیم تأکید کردند. 

«اوچا»، دفتر ملل متحد برای هماهنگی امور انسان دوستانه اعلام کرد که این تصمیم دادگاه اسرائیل شامل ۱۰ ساختمان آماده و یا در حال ساخت متشکل از ۷۰ آپارتمان مسکونی می‌شود. 

در مقابل، تشکیلات خودگردان فلسطین عملیات تخریب رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. 

«ابراهیم ملحم» سخنگوی دولت فلسطین اعلام کرد: «این عملیات پاکسازی نژادی است که هدف آن کوچ اجباری ساکنان این منطقه است حال آنکه این منطقه بر اساس توافق‌های امضا شده بین سازمان آزادی بخش فلسطین و اسرائیل طبقه‌بندی شده و بهانه آن نزدیکی ساختمان‌ها به دیوار اسرائیل است که پس از بنای آنها احداث شده است.

وی افزود: «اسرائیل تلاش می‌کند از طریق این عملیات، قدس را از استان بیت لحم جدا کند». 

ملحم تأکید کرد: «عملیات تخریب،‌ عملیات محکوم شده‌ای است که احساسات هر انسانی را به درد می‌آورد و مستلزم مداخله سریع بین المللی برای حمایت از مردم و توقف اهداف اسرائیل برای تغییر نشانه‌ها و سیطره بر اراضی فلسطین است».

وی تأکید کرد که «محود عباس» رئیس و «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، از ساعات اولیه صبح تعدادی از مسئولان و فرماندهان را مسئول بررسی اوضاع  به منظور توقف جنایت‌های اسرائیل کرد 

ملحم اعلام کرد که حدود ۲۰۰ منزل مسکونی در منطقه «صور باهر» در معرض تهدید همین بهانه قرار دارند.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز