خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین:

به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل مانور سیاسی است/ روابط با استرالیا باید قطع شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۴۴۷

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اقدام استرالیا در به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بسیار خطرناک و تحریک آمیز توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با خطرناک شمردن اقدام «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا در به رسمیت شناختن قدس غربی به پایتختی اسرائیل، آن را حرکتی غیر قانونی و غیر مسئولانه خواند که نتیجه‌ای غیر از ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه به دنبال نخواهد داشت. 

عشراوی تأکید کرد که استرالیا با این اقدام همزمان با اعدام چهار شهروند فلسطینی و اعمال مجازات‌های جمعی بر مردم بی‌دفاع توسط رژیم صهیونیستی، ‌شریک جنایت‌های جنگی این رژیم و حامی عملیات غیر قانونی آن بوده و قوانین بین المللی را نقض کرده است.

وی گفت: «این تصمیم یک مانور بی‌ارزش از سوی نخست وزیر استرالیا است که در حقیقت حق مردم فلسطین را به عنوان رشوه‌ای به لابی صهیونیست در قبال حمایت از آن در انتخابات به کار گرفته است».

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین کشورهای عربی و اسلامی را به اتخاذ تصمیم‌های کارآمد از جمله قطع روابط همه‌جانبه با استرالیا فرا خواند. 

استرالیا امروز- شنبه- اعلام کرد که قدس غربی را به پایتختی اسرائیل به رسمیت می‌شناسد اما تا زمان توافق صلح بین اسرائیل و فلسطین سفارت خود را به این شهر منتقل نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز