خبرگزاری کار ایران

پارلمان اسرائیل پیش‌نویس طرح پایتختی قدس را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۷۲۵

پارلمان اسرائیل پیش‌نویس طرح به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، پارلمان اسرائیل –کنست- پیش نویس طرح به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم را تصویب کرد.

بر این اساس، ۶۴ عضو کنست به این طرح رای مثبت دادند، ۵۲ نفر با آن مخالفت کردند و یک عضو کنست نیز از مشارکت در رای‌گیری خودداری کرد.

از سوی دیگر پارلمان اسرائیل در جلسه صبح امروز -سه‌شنبه- خود اصلاح قانون مربوط به قدس را تصویب کرد، بر اساس این اصلاحیه هرگونه تغییر در مرزهای قدس به جز با رای ۸۰ نفر از ۱۲۰ عضو کنست ممنوع خواهد بود.

بر این اساس، تنها با موافقت دو سوم از اعضای کنست امکان تغییر در مرزهای شهر بیت‌المقدس و ارائه بخش‌هایی از آن به فلسطینیان در توافقات احتمالی آینده صورت خواهد گرفت.

در همین حال روز گذشته –دوشنبه- کمیته مرکزی حزب لیکود اسرائیل پیشنهادی را تصویب کرد که بر اساس آن شهرک‌های صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی کرانه باختری به سرزمین‌های اشغال شده توسط این رژیم خواهد پیوست.

این تصمیم با واکنش «محمود عباس» مواجه شد و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دراین باره گفت که این تصمیم، اقدامی‌نژاد پرستانه و تجاوزی همه‌جانبه علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز