خبرگزاری کار ایران

کاهش بهای طلا همزمان با افزایش سود سرمایه‌گذاران

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۲۲۹

بهای طلا امروز- پنجشنبه- به دنبال سود آوری سرمایه گذاران از افزایش بهای این فلز زرد از بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته فاصله گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بهای طلا امروز- پنجشنبه- به دنبال سودآوری سرمایه‌گذاران از افزایش بهای این فلز گرانبها روند نزولی داشته و نسبت به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته  کاهش یافته است. 

بهای طلا در معاملات آنی رأس ساعت پنج و ۴۶ دقیقه به وقت محلی با سه درصد کاهش به هزار و ۴۲۲ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید این در حالی است که بهای این فلز زرد از سوم ماه ژوئن به هزار و ۴۲۸ دلار ۴۰ سنت رسیده بود. 

طلا در جلسه پیشین همزمان با کاهش ارزش دلار در پی پیش‌بینی‌ها از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا حدود یک و ۵۰ صدم و درصد افزایش یافت.

بهای طلا در معاملات آتی با یک دهم درصد کاهش به هزار و ۴۲۱ دلار و ۹۰ سنت در هر اونس رسید. 

شاخص دلار نیز امروز- پنجشنبه- دو دهم درص کاهش یافت این در حالی است که این شاخص در جلسه گذشته به دنبال تقویت بیانیه‌ها درباره خرده فروشی آمریکا به بالاترین سطح خود رسید اما بهای آن همزمان با کاهش درآمدهای خزانه داری در پی بیانیه‌های ضعیف از بازار مسکن در آمریکا و نیز در سایه نگرانی‌ها از ادامه جنگ تجاری واشنگتن و پکن سقوط کرد. 

در این اثنا انتظار می‌رود که بانک مرکزی آمریکا در نشست پایان ماه خود درباره سیاست پولی، نرخ بهره را به میزان ۲۵ واحد کاهش دهد. 

شورای بانک مرکزی آمریکا روز گذشته اعلام کرد که اقتصاد این کشور در هفته‌های اخیر همزمان با ادامه هزینه مصرف کنندگان و با توجه به  پیش‌بینی‌های مثبت حتی درمقابله با تنش‌های ناشی از سیاست تجاری آمریکا رشد نسبی داشته است.  

بهای نقره با پنج دهم درصد افزایش به ۱۶ دلار و پنج سنت در هر اونس رسید. نقره روند تحقق درآمدهای جلسه پنجم را طی می‌کند. 

پلاتین با هشت دهم درصد به ۸۴۹ دلار و ۸۸ سنت در هر اونس رسید و پالادیوم با سه۳ دهم درصد افزایش به هزار و ۵۴۲ دلار و ۴۹ سنت در هر اونس رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز