خبرگزاری کار ایران

مجلس نمایندگان آمریکا طرح محدودیت اقدام نظامی ترامپ علیه ایران را تصوب کرد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۶۴۶

مجلس نمایندگان آمریکا طرح محدودیت اختیارات رئیس‌جمهوری این کشور برای اقدام نظامی علیه ایران را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، مجلس نمایندگان آمریکا امروز -جمعه- طرحی را تصویب کرد که به موجب آن اختیارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای انجام جنگ با ایران محدود می‌شود.

  در جریان این جلسه، ۲۵۱ قانون‌گذار به متمم پیشنهادی رای مثبت داده و ۱۷۰ نفر نیز با آن مخالفت کردند.

در این متمم تاکید شده که تامین بودجه برای اقدام نظامی علیه ایران، بدون اینکه کنگره علیه ایران اعلان جنگ کرده باشد، یا به طور مشخص مجوزی برای این کار صادر کرده باشد، ممنوع است.

برخی از جمهوری‌خواهان از جمله «مت گیتس» از نمایندگان جمهوری‌خواه فلوریدا که از حامیان دونالد ترامپ محسوب می‌شود، به این متمم رای موافق دادند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته نیز با ۲۴۰ رای موافق در برابر ۱۸۵ رای مخالف، طرحی را به تصویب رساند که رئیس‌جمهوری این کشور را ملزم به توقف حمایت از ائتلاف سعودی خواهد کرد.

سناتور دموکرات «رو خانا» از ایالت کالیفرنیا که از افراد پیشرو برای تصویب این طرح به شمار می‌رود، در توئیتی در این‌باره نوشت: «تنها راه جلوگیری از مرگ میلیون‌ها یمنی در اثر گرسنگی، پایان دادن به جنگ است.»

وی تاکید کرد که اگر آمریکا به تامین تسلیحات و حمایت نظامی از عربستان ادامه دهد، نمی‌تواند نقشی در دستیابی به صلح داشته باشد.

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین قرار است امروز –جمعه- درباره طرح دیگری که ترامپ را از اقدام نظامی علیه ایران منع می‌کند، رأی‌گیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز