خبرگزاری کار ایران

بنیامین نتانیاهو:

صلح میان اسرائیل و مصر سنگ‌بنای صلح و ثبات در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۲۰۷

نخست‌وزیر اسرائیل و همسرش برای بزرگداشت روز ملی مصر مهمان سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی علروتص شوا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و همسرش روز گذشته -چهارشنبه- برای بزرگداشت روز ملی مصر مهمان «خالد عظمی»، سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی، بودند. 

نتانیاهو در این مراسم گفت: «۴۰ سال صلح میان اسرائیل و مصر را جشن می‌گیریم. در چهلمین سال صلح، امیدواریم که به بسیاری چیزهای دیگر نیز دست یابیم. باید درک کنیم که نزدیک شدن این صلح به پنجمین دهه دستاوردی تاریخی است. این امر جلوی بحران‌ها را گرفت و اکنون نیز چنین می‌کند. منظورم بحران بین خودمان نیست، بلکه بحران‌هایی که در حال حاضر در منطقه وجود دارد.»

نتانیاهو بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مدعی شد: «اسرائیل و مصر و بسیاری دیگر از کشورها در منطقه با افراط‌گرایی، تروریسم و خشونت مبارزه می‌کنند. می‌خواهم به رئیس‌جمهور السیسی، دوست و همکارم، برای مبارزه‌اش در برابر افراط‌گرایی و تروریسم تبریک بگویم. می‌خواهم بگویم که آسان نیست در برابر بسیاری از حملات ایستادگی کرد، اما رئیس‌جمهور السیسی ایستادگی کرده، درست مانند صلح میان ما. صلح میان اسرائیل و مصر سنگ‌بنای صلح و ثبات در منطقه است. نمی‌شود تصور کرد که بدون این صلح چه در منطقه پیش می‌آمد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «در دیدارم با السیسی نه‌تنها رهبری بلکه هوشش مرا تحت تاثیر قرار داد. او نگاه من را به ماهیت چالشی که با آن مواجهیم، روشن کرد. در گفت‌وگو با یکدیگر به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم به بهترین شکل با این چالش‌ها مبارزه کنیم.»

نتانیاهو با اشاره به طرح موسوم به معامله قرن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت: «منتظریم ببینیم رئیس‌جمهور ترامپ چه چیزی را پیش می‌گذارد. هنگامی که این اتفاق افتاد، همه باید با نگاه و ذهن باز پیشنهادهای مطرح‌شده را بررسی کنند.»

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز