خبرگزاری کار ایران

بحث نامزدهای نخست‌وزیری بریتانیا بر سر ماجرای سفیر این کشور در واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۶۹۹

وزیر خارجه پیشین بریتانیا از پاسخ به این پرسش که چنانچه به پست نخست‌وزیری برسد آیا سفیر این کشور در بریتانیا را در پستش ابقا می‌کند یا نه طفره رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فایننشیال تایمز، «بوریس جانسون»، وزیر خارجه پیشین بریتانیا، از پاسخ به این پرسش که چنانچه به پست نخست‌وزیری برسد آیا سفیر این کشور در بریتانیا را در پستش ابقا می‌کند یا نه، طفره رفت. انتشار ایمیل‌های «کیم داروش»، سفیر بریتانیا در واشنگتن، درباره «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، جنجال‌های بسیاری در این کشور به راه انداخته است. 

جانسون که به احتمال بسیار زیاد نخست‌وزیر بعدی بریتانیا خواهد بود گفت که «آنچنان گستاخی نخواهد کرد»‌ تا بگوید کیم چه زمانی شغلش را ترک می‌کند. 

وی گفت: «‌این من خواهم بود که تصمیم می‌گیرم چه کسانی مشاغل حساس سیاسی را در دست می‌گیرند.»

از سوی دیگر، «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا، از ترامپ خواست تا «با احترام» با بریتانیا رفتار کند. وی تاکید کرد که چنانچه به پست نخست‌وزیری برسد، کیم همچنان در سمت خود باقی خواهد ماند. 

جانسون از سوی دیگر گفت که «رابطه نزدیک با آمریکا برای بریتانیا اهمیت بسیار دارد». وی همچنین گفت که این دست اطلاعات نباید به بیرون درز کند و ابزار دست مسائل سیاسی قرار بگیرد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز